afglødet ståltråd
Fra : Mette og René

Dato : 06-05-05 19:35

hejsa

hvor finder jeg afglødet ståltråd i 2mm tykkelse i århus? silvan har ikke,
bauhaus vidste ikke hvad jeg snakkede om, hvor ellers? stark i risskov? hvis
ikke, hvor hulan finder jeg det så?

René

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-05-05 20:58

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bauhaus vidste ikke hvad jeg snakkede om, hvor ellers? stark i risskov?

Hvorfor lige afglødet?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mette og René

Dato : 07-05-05 07:24

> Hvorfor lige afglødet?

det er til isoleringen på loftet

René

Fra : Erling Jensen

Dato : 07-05-05 07:47

Kan i ikke bruge alu-tråd, jeg regner med at i søger afglødet tråd pga det
er mer venligt ( blødt) at arbejde med, da jeg skulle have isoleret loftet
på min udbygning i 1994 brugte jeg Co2 tråd men det er jo ikke ligefremt
afglødet jeg fastgjorde det med min hæfte pistol, jeg syntes ikke at det var
svært at arbejde med.

mvh
Erling

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-05-05 07:42

In news:427bb8c6$0$683$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Mette og René <metterene@tdcspace.dk> wrote:
> [...]
> ikke, bauhaus vidste ikke hvad jeg snakkede om, hvor ellers? stark i
> risskov? hvis ikke, hvor hulan finder jeg det så?

Jeg tror du skal lede efter _ud_glødet..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jan Andersen

Dato : 07-05-05 08:49

Hej Rene.

En lille ting inden du går i gang med isoleringen. Nu skriver du ikke om
det
er beboelse, men der er lovkrav omkring tykkelsen på sådan tråd, noget med
tiden fra en evt. brand til tråden brænder over og isoleringen kan falde
ned
over beboerne. Der er også foreskrevet afstanden mellem trådene. Er det
som
jeg foreskriver kan du købe tråden (mener den er omkring 2-2,5 mm i dia) i
byggemarkederne og den er galvaniseret. Da jeg efterisolerede slog jeg
tråden på spærerne med klammer.

Mvh
Jan

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i
en
meddelelse news:427c6324$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Leonard

Dato : 07-05-05 09:06

"Jan Andersen" <jn_andersen@yahoo.com> wrote:

>Da jeg efterisolerede slog jeg
>tråden på spærerne med klammer.

Hvilke krav er der til klammerne?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Mette og René

Dato : 07-05-05 10:08

> Hvilke krav er der til klammerne?

som tråden skal være 2-2,25 skal klammen være 2mm mener jeg, det er
ihvertfald hvad jeg har købt, men hvad med afstanden imellem trådene? er det
30cm?

René

Fra : Mette og René

Dato : 07-05-05 14:46

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:427c6324$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg tror du skal lede efter _ud_glødet..

kan heller ikke findes, men jeg mener grunden til det skal være af/udglødet
er vel pga det træ det er banket i? gløder kan nemmere antænde træ en noget
der ikke kan gløde?, eller?, nu har jeg sku købt noget galvaniseret 2,1m
tråd så nu kommer det på.

René

Fra : Petersen_Michael

Dato : 07-05-05 18:17

In news:427cc682$0$732$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> [...]

> af/udglødet er vel pga det træ det er banket i? gløder kan nemmere
> antænde træ en noget der ikke kan gløde?, eller?,

*GGG*
Ja undskyld jeg griner, men der er tale om hvorledes tråden er
fremstillet / behandlet, og hvor smidig den efterfølgende er. Det har
intet med antændelighed at gøre.. Uanset er der tale om en metaltråd,
den brænder ikke, den smelter..
Og det gør den lige godt, uanset om den er afglødet, udglødet,
galvaniseret eller "rå"

> nu har jeg sku købt
> noget galvaniseret 2,1m tråd så nu kommer det på.

Det virker

Fra : Mette og René

Dato : 07-05-05 22:37

> [...]
> den brænder ikke, den smelter..
> Og det gør den lige godt, uanset om den er afglødet, udglødet,

det er helt iorden, man har kun det sjov man selv laver.
men var nu ret sikker

nu er det ihvertfald blevet knaldet op.....med klammepistol, prøvede med
klammer i 2mm tykkelse......det fungér da bare overhovedet ikke, lige meget
hvor hårdt jeg så bankede dem i, kunne jeg trække tråden ud igen, så brugte
jeg klamme pistol´n, og nu rokker de ingen steder.

René