Vandsten
Fra : Jan Andersen

Dato : 06-05-05 07:58

Vi påtænker at købe en vandsten til haven.
Der er den traditionelle måde at sætte en sådan op på, med nedgravning af
beholder til vand osv. Man kan også købe en hvor vandresovoiret er i
vandstenen. Er der nogle i gruppen som har erfaring med fordele og ulemper
ved disse to "modeller"

Mvh
Jan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Aksel

Dato : 07-05-05 15:56

"Jan Andersen" <jn_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> beholder til vand osv. Man kan også købe en hvor vandresovoiret er i
> vandstenen. Er der nogle i gruppen som har erfaring med fordele og ulemper

Til udendørs brug bør du nok købe en model med murerbalje, reservoiret i
vandstenen er så lille at du skal fylde vand på flere gange om ugen, der
fordamper meget når vandet løber ned af en solvarm sten.

Husk at du ikke kan bruge fibertex som afdækning over den rist som stenen
står på, det virker som væge og vandet siver ud ved siden af beholderen,
brug noget fluenet eller lignende.

Hilsen Aksel

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-05-05 19:35

On Fri, 6 May 2005 08:57:36 +0200, "Jan Andersen"
<jn_andersen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>beholder til vand osv. Man kan også købe en hvor vandresovoiret er i
>vandstenen. Er der nogle i gruppen som har erfaring med fordele og ulemper

Jeps, det har jeg

Fordelen ved den nedgravede beholder er at den er meget større end den i
stenen med indbygget reservoir.

Man kan også købe et reservoir i granit som passer til de fleste
vandsten, den indeholder typisk mere vand end dem med indbygget
reservoir.

Men om man vælger det ene eller det andet, det kommer lige så meget an
på hvor man vil have den stående. Om det overhovedet er praktisk muligt
at få en balje gravet ned.

Fra : Jan Andersen

Dato : 09-05-05 18:28

> [...]
>
> Men om man vælger det ene eller det andet, det kommer lige så meget an
> på hvor man vil have den stående. Om det overhovedet er praktisk muligt

Tak for svarerne.
Vi har valgt og købt èn med vandresovoir i.