VVS der blev væk...igen
Fra : zillyink

Dato : 04-05-05 21:13

Er VVS folk mere utroværdige og lallede end andre fag?

Det er nu tredje firma vi er igang med at få lavet en aftale med
og hver gang med det resultat at der ingen kommer som aftalt,
hvilket efterhånden er pi... irriterende.
Det eneste vi skal have lavet er en opsætning af et emfang med
motor på loftet. (træloft) Det hele er nemt at gå til!

Den første kom aldrig og meldte ikke afbud, og ved efterfølgende
opkald påstod han hårdnakket at han havde været der, og hvis der
var noget med mig, ville han sende en regning for kørsel og tid.

Det andet firma lovede at komme på ugedagen for den første, men
ringede og fortalte at han desværre ikke kunne komme som aftalt
da et eller andet uopsætteligt var kommet i vejen, men han ville
helt sikkert komme sidst på dagen. Gjorde han så det, vil du
måske spørge? Og svaret er NEJ!
Dagen efter regnede jeg med at han ville ringe, men intet skete
og da jeg sidst på dagen ringede blev røret ikke taget og sådan
gik næste dag med. Da jeg ringede fra mit arbejde tog han røret
og undskyldte meget, men de havde SÅ travlt og han kunne ikke
lige love et tidspunkt, men jeg skulle bare tage det roligt, han
skulle nok komme.

Nu var der gået ni dage!

En ny og tredje VVS´er blev kontaktet og efter at have forelagt
mit ærinde og uden jammerklage, pointeret at det var mig
magtpåliggende at få emfanget op og meget gerne en af de nærmeste
dage, fik jeg at vide at det var intet problem, det var et
"lige-til-at-gå-til-job" og at de nok skulle sende en mand
imorgen (hvilket nu er tre dage siden) Og nej; han er endnu ikke
dukket op!!

Nu er det store spørgsmål ikke om den kommer op, snarere hvornår,
men mere hvor fanden jeg skal grave en håndværker op, uden at
vræle af grin når de lover at komme og derved fornærme dem og
dermed at blive væk!

Så hvis I kender en der kan fixe dette lille job, der bor i
Nordøstsjælland og som er (fnis) pålidelig, så lad mig det
endelig vide!

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-05-05 21:25

> Det eneste vi skal have lavet er en opsætning af et emfang med motor på
> loftet. (træloft) Det hele er nemt at gå til!

Så gør det selv. Du kommer til at bruge mere tid og flere penge på at finde
en håndværker, der gider komme for sådan en bagatel end besværet med at gøre
det selv.

Og for en håndværker, så er det bagatelsager, hvis de ikke er på mindst et
par dages arbejde og helst flere uger. Gæt hvem der ikke kan få en til at
lave inddækning på skorstenen, og mure 1½ m væg.

Mvh Maria

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-05-05 21:43

Maria Frederiksen wrote:

> Og for en håndværker, så er det bagatelsager, hvis de ikke er på
> mindst et par dages arbejde og helst flere uger. Gæt hvem der ikke
> kan få en til at lave inddækning på skorstenen, og mure 1½ m væg.

Så slemt behøver det da heller ikke at være. Prøv at gætte, hvem der sidste
år ad to omgange fik en murer til at komme og lave nogle småreparationer på
soklen - hver gang ca. en dags arbejde til en mand.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-05-05 19:44

> [...]
> på
> soklen - hver gang ca. en dags arbejde til en mand.

På Sjælland?

Mvh Maria

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-05-05 23:26

Maria Frederiksen wrote:

> På Sjælland?

Nej, på Fyn

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Leonard

Dato : 04-05-05 21:57

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote:

>Og for en håndværker, så er det bagatelsager, hvis de ikke er på mindst et
>par dages arbejde og helst flere uger.

Lad mig gætte på at det er øst for Storebælt I har disse problemer ...
Her på Fyn lykkedes det fint at få en håndværker til at
hulmursisolere, en opgave der kun tog en halv dag. Det var heller ikke
noget problem at få leveret og tilsluttet et komfur, det tog vel hele
30 min. Eller at få repareret skotrende og skiftet 2 tagplader, en
opgave der tog ca. 3 timer.
Den eneste gang jeg har haft brug for en VVSer var det godt nok en
større omgang med gulvvarme i køkken og et komplet badeværelse, så jeg
ved ikke hvordan det er med små opgaver for en VVSer.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-05-05 16:32

Leonard wrote:

> Her på Fyn lykkedes det fint at få en håndværker ...

Ja, hurra for Fyn

> Den eneste gang jeg har haft brug for en VVSer var det godt nok en
> større omgang med gulvvarme i køkken og et komplet badeværelse, så jeg
> ved ikke hvordan det er med små opgaver for en VVSer.

For 1½ år siden havde jeg ingen problemer med at få en mand ud og skifte en
kuglehane. Det tog ham vel ca. 10 minutter.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-05-05 06:45

On Wed, 4 May 2005 22:12:59 +0200, "zillyink"
<zillyink@-get-lost-gmail.com> wrote:

>Er VVS folk mere utroværdige og lallede end andre fag?

Svaret må være NEJ..

NEJ, de er ikke _MERE_ utroværdige end andre bygge-fag's firmaer..

Vi har haft en rørskade under gulvet på vores badeværelse, jeg regnede
med at det kunne de da lige lave på en uge eller halvanden, fik min
første anelse om at noget kunne være skummelt da de ringede fra VVS
firmaet og sagde at de lige kom forbi og skruede mit toilet af så der
var klar til mureren som skulle banke gulvet væk. På forespørgsel om
hvornår han så kom var svaret at så snart toilettet var skruet af så
skulle hun nok ringe og lave en aftale med mureren. Hun fik så at vide
at hun bestemt ikke skulle skrue noget af før sådan ca max ½ time før
mureren stod der og i samme ombæring fik hun at vide at jeg gerne
ville hun arrangerede det så det hele blev booket så det gik "som
perler på en snor" med at få folk ud.

Det er så omkring et par måneder og 6-8 opkald hvor jeg hver gang
næsten må true med at finde et andet firma hvis de ikke dukker op til
den tid de selv har ringet og aftalt..

Min fader grinede godtnok lidt da jeg sagde jeg regnede med det gik
gnidningsløst for det havde de jo lovet..

Summa Summarum, sådanne folk er SÅ utroværdige at man skulle tro det
er løgn..

Min mistanke er at de med vilje tager for meget arbejde ind så de også
har til næste uge hvis der nu ikke skulle komme noget der og så
bestemmer man hvem der skal have besøg efter hvem der ringer mest og
brokker sig over at de ikke dukker op..

Status på vores badeværelse efter nu næsten 2 måneder:

Gulvet er banket væk samt gammel gulvvarme fjernet 3 Dg arbejde.
Jord gravet væk og rør skiftet samt jord returneret og leca nødder
udlagt 2 dg arbejde.
Diverse VVS arbejde jeg har bestilt i forb. med projektet samt
flamenco og rivenet lagt samt monteret ny gulvvarme. 2 dg
Gulv støbt første gang med grov beton 2 t arbejde.

Så de sidste 2 måneder har de været her sammenlagt 7 dage og 2 timer..

Nu kommer de så tilsyneladende på mandag og støber slidlaget på gulvet
og så må vi jo se hvornår de har tid til at komme og lægge fliserne på
gulvet og fuge dem men jeg forestiller mig vi kommer mindst ind i ugen
efter næste uge.

Og her kan man jo ikke engang sige det er en lille opgave, som f.eks
en emhætte.

Glæder mig til at se hvad forsikringen siger for jeg har sådan en
toilet vogn stående ude i indkørslen, regningen for den bliver sgu
stor..

Henrik

Fra : Henning

Dato : 05-05-05 08:31

> [...]
>men mere hvor fanden jeg skal grave en håndværker op, uden at
>vræle af grin når de lover at komme og derved fornærme dem og

Min erfaring - nævn i telefonen at det ikke behøver være med regning,
og at de sagtens kan komme til om aftenen eller weekenden. 2000,- sort
for håndværkeren er bedre end 3000,- til mester!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : JH

Dato : 05-05-05 15:12

Henning <nomail@all.invalid> wrote in

> Min erfaring - nævn i telefonen at det ikke behøver være med regning,
> og at de sagtens kan komme til om aftenen eller weekenden. 2000,- sort
> for håndværkeren er bedre end 3000,- til mester!

Føj, siger jeg bare!!!

Fra : hh

Dato : 05-05-05 15:36

In article <427a29b6$0$89797$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, JH <nobody@home.no> wrote:
>Henning <nomail@all.invalid> wrote in

>Føj, siger jeg bare!!!

Ok, men er det ikke lidt feder og give 2000 kr for en der kommer og laver det
nu og her. En at give 3000Kr til en tilfældig som du har ringet til 5-10 gange
og har lovet dig at komme 4 gange også ikke kommer, og at det bliver 3 mdr
forsiket. Hvor fedt er det. Hvis det nu var omvent så ville jeg gerne betale
de 3000kr.

Så de er sku selv skyld i det når de er så ringe til at over holders aftaler.

Morten Rick

Fra : Pipeline

Dato : 06-05-05 04:02

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Min erfaring - nævn i telefonen at det ikke behøver være med regning,
> og at de sagtens kan komme til om aftenen eller weekenden. 2000,- sort
> for håndværkeren er bedre end 3000,- til mester!

Og så kan man stå med håret i postkassen, hvis det udførte arbejde ikke er
lavet tilfredsstillende eller der efterfølgende opstår skader.
MVH
Pipeline

Fra : bem

Dato : 07-05-05 09:26

Pipeline wrote:

> Og så kan man stå med håret i postkassen, hvis det udførte arbejde
> ikke er lavet tilfredsstillende eller der efterfølgende opstår skader.
> MVH
> Pipeline

Hvorfor mener du at man kan det? Man har da stadig krav mod håndværkeren,
uanset om håndværkeren vælger ikke at betale skat af sin indtægt eller ej.
Tvært imod vil de fleste håndværkere være meget omhyggelige med ikke at
komme ind i en tvist, netop fordi de har lavet sort arbejde, som risikerer
at blive afsløret ved en "sag".

/Bo

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 12:26

On Sat, 7 May 2005 10:25:47 +0200, "bem"
<bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev:

> [...]
>komme ind i en tvist, netop fordi de har lavet sort arbejde, som risikerer

Men det vil blive påstand mod påstand.,

så længe der ikke forligger en fakture, er der nok ikke så meget
kunden kan stille op. det er den risiko kunden løber, og håndværkeren
løber en langt større risiko, hvis han kan tages i sort arbejde, på
ferst gerning.

Men ellers kan mesteren skrive en fakture, som så kunden skal
betale, + det som kunden påstår der er betalt sort. he he.

og det er faktisk sket i virkligheden. hun måtte betale 2 gange. øv.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : bem

Dato : 08-05-05 10:24

Per H wrote:

> Men det vil blive påstand mod påstand.,

Ja, medmindre der findes et vidne, der har set håndværkeren lave arbejdet.
Og det er der jo normalt.

> Men ellers kan mesteren skrive en fakture, som så kunden skal
> betale, + det som kunden påstår der er betalt sort. he he.
>
> og det er faktisk sket i virkligheden. hun måtte betale 2 gange. øv.

Det har jeg også læst. Men igen - det er altid en god ide at have et vidne,
også et viden, der overværer betalingen

/Bo

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 11:21

On Sun, 8 May 2005 11:23:46 +0200, "bem"

>Ja, medmindre der findes et vidne, der har set håndværkeren lave arbejdet.
>Og det er der jo normalt.

ja men håndværkeren skal jo ikke sige at det er sort det han laver,
så er han jo dum.

>også et viden, der overværer betalingen

Ja det skal nærmest forgå i enrum.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Kate

Dato : 05-05-05 13:21

"zillyink" <zillyink@-get-lost-gmail.com> wrote in

> Er VVS folk mere utroværdige og lallede end andre fag?

det ved jeg ikke om de er, men det minder en hel del om min mors
problem med at få en snedker til at komme og lægge nyt gulv i hendes
hus. Hun skal have lagt ca. 50 kvm og de først 3 har da "snydt" hende.
En lovede at komme en tidligt morgen, da min mor har natarbejde er hun
ret ivrig efter at komme i seng om morgenen, så tidlig morgen var fint
med hende. Han kom aldrig, efter at have ringet flere gange til ham
uden at få fat i ham, ringede hun til en anden. Denne kom og kiggede og
målte op og lovede et tilbud, efter nogle dage ringede hun og rykkede
både for tilbud og for en aftale. Han havde ikke haft tid til at lave
tilbuddet, men ville da kigge på det "snarest". Hvad det betyder vides
ikke, hun har ikke hørt fra ham efter ca. 1½ måned.
En sagde rent ud at han ikke forventedes at få tid før engang til
sommer, måske. Det er fair nok, så ham har hun da gemt nummeret på.
Nå, nu er hun vidst i gang med nummer 5, som skulle komme i denne eller
næste uge, så får vi se om hun snart får lavet sine gulve.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : cykellapper

Dato : 05-05-05 16:07

zillyink wrote:

> Er VVS folk mere utroværdige og lallede end andre fag?

I går snakkede jeg med en VVS-mand jeg efterhånden kender ret godt, på en
byggeplads hvor vi arbejdede sammen. Han ankom på pladsen ved 15.30-tiden og så
lidt groggy ud. Det viste sig, at han lige havde været i Hørsholm og lave 4-5
timers arbejde. Det skræmmende er, at firmaet holder til lidt nord for Skive,
men de har masser af arbejde på Sjælland.

Det undrer mig noget, at det kan gå for kunderne at få håndværkere til at køre 4
timer hver vej + 2x broafgift. Firmaet er ikke specielt billigt efter jyske
forhold, så der må altså være noget rivende galt med håndværkerne på Sjælland -
eller også er der katastrofalt for få af dem..

Jeg kender også en murermester i Struer, der gør det samme. Han siger, at han på
Sjælland har ry for at aflevere til tiden, og det betaler kunderne gerne ekstra
for. Man kan vel ikke sige, at det er udpræget billigt, at have et murersjak
gående på udliggerpenge (= 600 kr. ekstra pr. mand pr. dag).

Herovre i Det Mørke er det meget almindeligt, at vi har en arbejdsuge på 45-50
timer. Hvis vi har brudt noget ned, der skal virke igen hurtigst muligt, laver
vi det så vidt muligt samme dag, selvom vi så først kommer sent hjem. Det er
ikke mit indtryk, at man gør det samme på Sjælland. Vi har i det firma jeg
arbejder i sågar oplevet, at elektrikerne på pladsen tager sikringerne ud af
byggetavlen til fyraften, så det ikke er muligt for de andre håndværkere på
pladsen at arbejde over! Vores montører må så pseudopakke bilen, køre rundt om
hjørnet og vente, til de sidste har forladt pladsen - for så at køre tilbage og
arbejde videre. Derfor har de af vores montagehold, der arbejder meget på
Sjælland, et stort sikringssortiment i bilen.

Hvad mener I andre? Er der nogle af jer, der har erfaringer med jyske
håndværkere på Sjælland? Det er overordentligt sjældent, jeg møder sjællandske
håndværkere herovre.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Calle.

Dato : 05-05-05 17:40

cykellapper wrote:

> [...]
>
> Hvad mener I andre? Er der nogle af jer, der har erfaringer med jyske
> håndværkere på Sjælland? Det er overordentligt sjældent, jeg møder
Hvis du lægger mærke til de indlæg der har været ang. sløsede håndværkere,
kommer de som regel fra Sjælland.
kender flere jyder der har været på Sjælland for at arbejde, da de ikke selv
får lettet røven i tide.
Så mon ikke vi kan konkludere at det er godt vi bor på den rigtige side af
broen.
Har tit spekuleret om den blev lavet, for at de kunne få håndværkere på
Sjælland

--
Calle.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-05-05 19:48

> Hvad mener I andre? Er der nogle af jer, der har erfaringer med jyske
> håndværkere på Sjælland? Det er overordentligt sjældent, jeg møder
> sjællandske
> håndværkere herovre.

Min tømrer (til gulvet og et par dørkarme/gerigter) kommer også fra
Jylland - ellers skulle jeg lave det selv. Sjællandske håndværkere har så
rigeligt, at de ikke gider flere opgaver. Og jeg skal ikke engang have det
sort.

Mvh Maria

Fra : Christian Bech

Dato : 05-05-05 21:53

In article <427a3687$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"cykellapper" <adressenergodnok@cykellapper.dk> wrote:

> [...]
> for. Man kan vel ikke sige, at det er udpræget billigt, at have et murersjak
> gående på udliggerpenge (= 600 kr. ekstra pr. mand pr. dag).

Jeg kender en entreprenør fra Vestjylland, der siger, at han får alt det
han byder på på Sjælland. På trods af, at hans priser er markant højere
end på arbejde hjemme, er han billigere end de sjællandske kolleger. I
følge ham var det manglen på håndværkere på Sjælland, der gør det.

Fra : Armand

Dato : 07-05-05 08:47

cykellapper wrote:

> Hvad mener I andre? Er der nogle af jer, der har erfaringer med jyske
> håndværkere på Sjælland? Det er overordentligt sjældent, jeg møder sjællandske
> håndværkere herovre.

Prøv at kigge ud ved motorvejen mandag morgen ved 7-8 tiden og bemærk
antallet af kassevogne af alskens størrelser der kører mod øst

--
Armand.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-05-05 14:17

> Prøv at kigge ud ved motorvejen mandag morgen ved 7-8 tiden og bemærk
> antallet af kassevogne af alskens størrelser der kører mod øst

Det var edermagme sent.. er det så sent du kører på arbejde da?? de fleste
der kommer fra jylland kører vel derovrefra kl 4-5 om morgenen

Fra : Armand

Dato : 07-05-05 15:27

Bjarke Hansen wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Det var edermagme sent.. er det så sent du kører på arbejde da?? de fleste
> der kommer fra jylland kører vel derovrefra kl 4-5 om morgenen

Varierer vel meget :-/
Jeg havde 2-3 måneder på Fields-byggeriet og dér mødte vi ind kl 8
mandag morgen, ligesom "jyde weekend" (hver anden fredag fri) er et for
lokale håndværkere irriterende begreb - En gammel mc-bekendt viste sig
at køre beton til pladsen og han misytrede sig over ikke at have noget
at lave hver anden fredag

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 16:31

Den Sat, 07 May 2005 16:27:01 +0200, Armand
<armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:

> [...]
>lokale håndværkere irriterende begreb - En gammel mc-bekendt viste sig
>at køre beton til pladsen og han misytrede sig over ikke at have noget

Så hellere polaker, de arbejder alle ugens dage

--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
Just because you're paranoid, doesn't mean I'm not after you!

Fra : lars bo

Dato : 08-05-05 08:15

Hej Jens
<Jens Petersen> skrev i en meddelelse

> Så hellere polaker, de arbejder alle ugens dage

Hvorfor skal de blot forde de er håndværkere arbejde mere end 37 timer om
ugen, det vil resten af samfundet jo ikke.
hilsen
lars bo
www.stien.dk/galleri

Fra : Calle.

Dato : 08-05-05 08:22

lars bo wrote:
> Hvorfor skal de blot forde de er håndværkere arbejde mere end 37
> timer om ugen, det vil resten af samfundet jo ikke.
> [...]

Det er da vist kun på slælland de arbejder efter klokken. Her bliver folk da
ofte længe, hvis der er travlt.
--
Calle.