Aircondition
Fra : Carl Larsen

Dato : 03-05-05 22:32

Silvan har et Aircondition anlæg til salg for et par tudser.
Mon det er noget som kan bruges.
Det bruger 800wat og udskiller max 20 liter vand i døgnet.
Er det lidt, almindeligt eller meget?
--
Hilsen Carl

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-05-05 22:45

"Carl Larsen" <cl_news@wingmargin.com> skrev i en meddelelse
> Silvan har et Aircondition anlæg til salg for et par tudser.
> Mon det er noget som kan bruges.
> Det bruger 800wat og udskiller max 20 liter vand i døgnet.
> Er det lidt, almindeligt eller meget?

Det er meget og det kommer den nok heller ikke op på. Hvis den ikke har
forbindelse 'ud af huset' vil den samlet set bidrage til opvarmning, og kun
en 'falsk' lokal afkøling.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Carl Larsen

Dato : 04-05-05 05:30

> Det er meget og det kommer den nok heller ikke op på. Hvis den ikke har
> forbindelse 'ud af huset' vil den samlet set bidrage til opvarmning, og
> [...]

Jeg forudsætter selvfølgeligt at anlæget monteres korrekt med forbindelse
ud af huset via et luftrør efter de angivne forskrifter.

Mener du at 800wat er meget eller mener du de max 20 liter vand i døgnet?

--
Hilsen Carl

Fra : Gunnar

Dato : 04-05-05 08:20

> Jeg forudsætter selvfølgeligt at anlæget monteres korrekt med forbindelse
> ud af huset via et luftrør efter de angivne forskrifter.
>
> Mener du at 800wat er meget eller mener du de max 20 liter vand i døgnet?

20 liter i døgnet er sikkert kun hvis der er en luftfugtighed på 100 %
og det håber jeg ikke du har, de 800 wat bruger den jo ikke hele tiden, den
køre kun når
fugtigheden er højere end det du sætter den til.
Gunnar

Fra : Brian Skaarup

Dato : 04-05-05 08:21

Carl Larsen wrote:
> Silvan har et Aircondition anlæg til salg for et par tudser.
> Mon det er noget som kan bruges.
> Det bruger 800wat og udskiller max 20 liter vand i døgnet.
> Er det lidt, almindeligt eller meget?
Aldi sælger en fra 11/5: http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_19/OFF02.HTM
Den udskiller op til 40 liter/døgn

Fra : Me @ Work

Dato : 04-05-05 09:48

On Wed, 04 May 2005 09:21:26 +0200, Brian Skaarup
<bs@nocannedmeat.edbgruppen.dk> wrote:

>Aldi sælger en fra 11/5: http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_19/OFF02.HTM
>Den udskiller op til 40 liter/døgn

MEN, det der er jo ikke en airconditioning. Ikke i den forstand jeg
tænker på airconditioning.

For mig er airconditioning et anlæg der sænker temperaturen i rummet
den er forbundet til..

Airconditioning fungerer ved at man tager varme og fører væk fra
rummet, den der fætter kan ikke fjerne varme da den jo skal af med det
et sted og så længe dette sted ikke er udendørs/i et andet rum så kan
den ikke køle rummet, den vil vel nærmest varme det op da den jo også
selv udvikler varme i sig selv når den forbrænder 2400 watt ..

Aircon skal altid have en varmeflade udendørs, ellers virker det jo
ikke ordentligt..

Henrik

Fra : Brian Skaarup

Dato : 04-05-05 10:01

> Aircon skal altid have en varmeflade udendørs, ellers virker det jo
> ikke ordentligt..
"Komplet med udluftningsslange og vinduesramme." Betyder det ikke at den
blæser varm luft ud gennem denne slange som monteres i vinduet?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-05-05 21:32

"Brian Skaarup" <bs@nocannedmeat.edbgruppen.dk> skrev i en meddelelse
> "Komplet med udluftningsslange og vinduesramme." Betyder det ikke at den
> blæser varm luft ud gennem denne slange som monteres i vinduet?

Jo, men så kan du jo ikke lukke det op og få frisk luft

Og så er det jo skønt (og kønt) at have slanger og brummende apparater på
kryds og tværs......
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Søren Rohde

Dato : 07-05-05 20:55

> [...]
> Mon det er noget som kan bruges.
> Det bruger 800wat og udskiller max 20 liter vand i døgnet.

Jeg kender ikke den model du nævner, men den bedste løsning er et
"rigtigt"
a/c anlæg til fastmontering. Bauhaus har et komplet anlæg som du slv kan
montere, udn besøg af kølemontøren, da slangerne har nogle snedige
koblinger
så du selv samler det hele, og har kølemiddel på fra starten. Jeg kan ikke
huske om det koster 5000 eller 6000.

/ Rohde

Fra : 3773

Dato : 09-05-05 15:34

"Carl Larsen" skrev d. 03-05-05 22:32 dette indlæg :
> [...]
> Mon det er noget som kan bruges.
> Det bruger 800wat og udskiller max 20 liter vand i døgnet.

Du får hvad du betaler for. Mangt og meget af det billige AC udstyr er
BILLIGT. Bevares noget duer sådan la la. Men oftest er man bedre tjent
med mærkevarerne, indkøbt hos et anstændigt firma, således du har et
sted at reklamere, ifald skidtet ikke duer. Mangt og meget af lavpris
AC'en indkøbes i hele containere fra Kina. Dansk dokumentation der duer
til noget er "ikke eksisterende". Der rodes rundt mellem metriske og
tommes kobberør. De såkaldte forfyldte rør inviterer til overtrædelse af
gældende lovgivning med "gør det selv". Men du må ikke gøre det selv.
De SKAL have autorisation for at pille ved den slags - undtaget
selvfølgelig "slange ud af vinduet" modellerne som slet ikke duer. Man
har, for det ikke skal være løgn, endda solgt AC anlæg der kørte på
forbudt kølemiddel rundt hos trælasterne, hvilket vidner om
videnniveauet der. Vi kan så diskutere om dansk miljølovgivning er OK
som den er, men forbudt er visse kølemidler (og at pille ved det som
privatmand). Overtrædelse kan straffes med hæfte.

Mit eneste og klokkeklare råd. Køb et RIGTIGT anlæg hos et RIGTIGT
kølefirma. Du henter jo heller ikke brød hos slagteren og kød ved
bageren, vel?

Jeg ved det er dyrere, men køb det ordentligt, eller lad være!

http://www.kandu.dk/