savkæde til langs skæring
Fra : klaus nielsen

Dato : 29-04-05 19:47

hej
en almindelig kædesavs kæde er ikke lige den bedste til at save træ stammer
på langs af årene.. men findes der en anden tybe kæder der er egnede eller
kan den evt files på en anden måde..
på forhånd tak
venlig hilsen klaus nielsen

Fra : Madsen

Dato : 29-04-05 21:29

klaus nielsen wrote:
> [...]
> stammer på langs af årene.. men findes der en anden tybe kæder der er
> egnede eller kan den evt files på en anden måde..

Hej Klaus
Der findes kæder er lavet til det ,jeg troer ikke at det er muligt at ændre
en standard kæde da slibningen er meget anderledes.
Denne kæde er vist det du er på jagt efter:
http://www.oregonchain.com/spec.htm#72RD

Men det er muligt at finde den kæde som passer til din sav på deres hjemme
side
http://www.oregonchain.com/SelGuide_PreQualifyUser.asp

Go jagt
--
Madsen

Fra : John Bennetzen

Dato : 01-05-05 00:36

Det er bare et spørgsmål om, at have en kæde hvor du har filet rytterne
længere ned en til alm. brug...

John...

Fra : klaus nielsen

Dato : 02-05-05 16:00

"John Bennetzen" <jrb@5750.dk(NOSPAM)> skrev i en meddelelse
> Det er bare et spørgsmål om, at have en kæde hvor du har filet rytterne
> længere ned en til alm. brug...
>
> John...

ok tak.
jeg synes bare at kæden bliver hurtigt sløv når man skærer på langs

hilsen klaus nielsen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-05-05 16:21

On Mon, 02 May 2005 16:59:34 +0200, klaus nielsen <klaus
<vfr@hotmail.com>> wrote:

> "John Bennetzen" <jrb@5750.dk(NOSPAM)> skrev i en meddelelse

> ok tak.
> jeg synes bare at kæden bliver hurtigt sløv når man skærer på langs
>
> hilsen klaus nielsen

Hej
Prøv at kik hos
www.dansk-skovkontor.dk
De har over 40 forskellige savkæder. Mon ikke der er en som er beregnet
til dit formål.
Du kan jo eventuelt sende dem en mail eller ringe. De svarer utrolig
hurtigt.

/Thomas