Tvangsauktion
Fra : Aragorn25

Dato : 26-04-05 21:10

Min vens-fars-hus er blevet taget fra ham, han skal tømme huset, senest om
en måned.
Jeg er MEGET intresseret i at købe hans gamle hus, jeg kender huset, det er
gammelt og der skal laves meget ved huset.
Hvor henvender jeg mig? han har gæld i huset hos danskebank, er det der jeg
skal henvende mig?
Har jeg nogen mulighed for at "springe over køen" og købe huset før den
kommer på tvangsauktion?
Er der sådan een tvangsauktion side på nettet?
mvh
Dennis

Fra : KH

Dato : 26-04-05 21:42

> Er der sådan een tvangsauktion side på nettet?

http://www.tvangsauktion.dk/

Klaus Høngaard
Hoengaard@Gmail.comFJERN

Fra : cykellapper

Dato : 26-04-05 22:27

Aragorn25 wrote:

> Hvor henvender jeg mig? han har gæld i huset hos danskebank, er det
> der jeg skal henvende mig?

Du skal henvende dig til den advokat, der varetager sagen. Her kan du rekvirere
en opstilling og afgive forhåndsbud. Hvis Danske Bank er den eneste kreditor, er
det muligt, de er til at handle med, men jeg tror det ikke. Jeg ved faktisk
ikke, om de må sælge "bagom", når auktionen er annonceret. I opstillingen kan du
se prioritetsrækken. Som regel er det den første kreditor (kreditforeningen) der
møder op til tvangsauktionen, og som regel byder de en pris, der svarer til
deres tilgodehavende. På den måde kan du planlægge din taktik: Hvor meget vil du
gå over kreditforeningens tilgodehavende? Hvis der er andre store kreditorer,
kan de også godt finde på at byde, men max til deres tilgodehavende er trukket
hjem (op til det beløb byder de så at sige gratis - er der een, der byder over,
har de deres penge hjemme).

Bemærk, at huse solgt på tvangsauktion bliver solgt som beset. Du har ret til at
få huset fremvist, men jeg synes, det er ubehageligt at blive vist rundt i folks
hjem mod deres vilje.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : cykellapper

Dato : 26-04-05 22:44

cykellapper wrote:

> [...]
> til deres tilgodehavende er trukket hjem (op til det beløb byder de
> så at sige gratis - er der een, der byder over, har de deres penge

Glemte at skrive, at hvis huset tydeligtvist er belånt med et større beløb, end
du vurderer, det kan indbringe ved alm. salg, kan du prøve at byde mindre end
kreditforeningens tilgodehavende. Det er i sagens natur lettest, hvis du fysisk
er til stede ved auktionen.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-05 08:40

"Aragorn25" <Aragorn24@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> gammelt og der skal laves meget ved huset.
> Hvor henvender jeg mig? han har gæld i huset hos danskebank, er det der

Hvis det kommer på tvansauktion møder du op og byder. Undersøg hvordan
først, og pengene skal falde kontant, så hav en bankgaranti / sikkerhed.

> Har jeg nogen mulighed for at "springe over køen" og købe huset før den
> kommer på tvangsauktion?

Sikker ikke hvis der er begæret tvangsauktion.

> Er der sådan een tvangsauktion side på nettet?

www.tvangsauktioner.dk

Husk, dem som har penge tilgode byder aldrig mere end de lige får deres
penge hjem, dvs som jeg har forstået det så hvis gælden er sådan her:

1) kreditforeningen 400.000
2) banken 200.000
3) pantebrev 300.000
4) diverse 100.000

Så byder kreditforeningen ikke mere end 400.000, hvis så banken vil have
nogle penge hjem skal de byder over de 400.000 for dem skal kreditforeningen
have.
Så hvis man er skyldner i 4) her, skal huset sælges for mindst 900.001 kr
for at man får bare 1 kr. Alle disse beløb uden salærer etc.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Aragorn25

Dato : 27-04-05 15:52

har snakket med fodgen idag. ØØØØØØØVVVVVVVV
Danbolig har overtaget huset, og vil sælge, de vil ha 2.5mill.
Jeg snakkede med ejeren, han havde renget med 1.5mill. Men nu skal det
igennem Danbolig!
ØV

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-04-05 08:35

> [...]
> Danbolig har overtaget huset, og vil sælge, de vil ha 2.5mill.
> Jeg snakkede med ejeren, han havde renget med 1.5mill. Men nu skal det

Ubehagelig typer
Desværre er det jo sælgers marked så.....

--
mvh / regards

Christian

Fra : Aragorn25

Dato : 28-04-05 12:27

Danbolig vil ha 3mill for huset

Hihi hi

Fra : Torben

Dato : 28-04-05 12:36

Har du et link til en salgsopstilling eller noget, så vi andre kan grine med
måske ?

/Torben

Fra : Aragorn25

Dato : 28-04-05 17:04

ikke i nu, de er i gang, det er danbolig ig køge.
sender link når det kommer