elektroniske vandhaner & murerløn
Fra : Henrik Madsen

Dato : 26-04-05 17:16

Hej

Er der nogen der har erfaringer med sådan nogle elektroniske
vandhaner, vi er ved at restaurere badeværelset og i den forbindelse
har jeg tænkt lidt på at få sådan en med en sensor og så et par
knapper til at justere temperaturen. oras laver bl.a nogle

Fra : Dk-2670 Carsten Niel~

Dato : 26-04-05 19:12

vi har en Oras og den er bare kanon, MEN

+ God når du har været i haven, og har jord på fingrene.
+ Ungerne glemmer ikke at lukke.
+ Rigtigt godt på et gæstetoilet.

- Ikke vel egnet på et badeværelse.
- Ikke godt hvis der skal ændres på temperaturen mange gange.

--
Regards
Med Venlig Hilsen

Ida & Carsten Nielsen
DK-2670 Greve

Fra : Henrik Madsen

Dato : 26-04-05 21:22

On Tue, 26 Apr 2005 20:12:14 +0200, "Dk-2670 Carsten Nielsen"
<news@cic.dk> wrote:

>vi har en Oras og den er bare kanon, MEN
>
>+ God når du har været i haven, og har jord på fingrene.
>+ Ungerne glemmer ikke at lukke.
>+ Rigtigt godt på et gæstetoilet.
>
>- Ikke vel egnet på et badeværelse.

Suk, ja det var jo så der jeg forestillede mig at få en..Men ok har
også kigget lidt på prisen nu og de er sgu godtnok lidt pebrede i
pris..

>- Ikke godt hvis der skal ændres på temperaturen mange gange.

Som jeg ser det er der da nogle knapper på den, er de ikke til at
ændre på vandtemperaturen ? Ja og evt vandstyrke ?

Henrik

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-04-05 20:03

Hej,

On Tue, 26 Apr 2005 18:15:31 +0200, Henrik Madsen
<hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>har jeg tænkt lidt på at få sådan en med en sensor og så et par
>knapper til at justere temperaturen. oras laver bl.a nogle

Vi overvejede det på et tidspunkt til vores badeværelse, men undlod
det af et par årsager:

- den er on/off men man (vi) varierer i praksis vandmængden alt efter
om man nu lige barberer sig, børster tænder, vasker hænder, osv

- upraktisk når der ikke er cirkulation på det varme vand, så skal man
holde den aktiveret noget tid før der kommer varmt vand

Wow-effekten ved sådan en sjover er nok til stede, men vi styrede
vores dims-mani og valgte i stedet en traditionel vola ét grebs
blander.

Når den netop ofte ses på offentlige toiletter er det nok netop fordi
vandhanerne der kun har til formål at man kan vaske hænder - og så er
det smart og praktisk at den tænder og slukker selv.

** Lars

Fra : Henrik Madsen

Dato : 26-04-05 21:20

On Tue, 26 Apr 2005 21:02:33 +0200, Lars Knudsen
<larsnospam@landligtxxx.dk> wrote:

>- den er on/off men man (vi) varierer i praksis vandmængden alt efter
>om man nu lige barberer sig, børster tænder, vasker hænder, osv

Men kan man slet ikke regulere styrken ? Altså skrue op og ned for
styrken ? Er det bare on/off

>- upraktisk når der ikke er cirkulation på det varme vand, så skal man
>holde den aktiveret noget tid før der kommer varmt vand

Men det skal man jo også med en alm men du mener måske at man skal stå
med hænderne inde under for at holde den aktiveret ? Kan man ikke
sætte den op så den selv kører indtil vandet er varmt nok til at vaske
hænder i ?

>Wow-effekten ved sådan en sjover er nok til stede, men vi styrede
>vores dims-mani og valgte i stedet en traditionel vola ét grebs
>blander.

Det var nu ikke kun wow effekt men også udfra et eller andet obskurt
"det er jo nok fremtiden og det er træls altid at skulle regulere
varmen selv" ...

>Når den netop ofte ses på offentlige toiletter er det nok netop fordi
>vandhanerne der kun har til formål at man kan vaske hænder - og så er
>det smart og praktisk at den tænder og slukker selv.

Ja de steder er de også smarte, der tror jeg så også det er noget med
at man gerne vil have så få bevægelige dele der kan rykkes i stykker
samt at man gerne vil have et system hvor folk ikke kan lade vandet
stå og løbe hele natten..

Henrik

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-04-05 19:11

Hej,

On Tue, 26 Apr 2005 22:19:45 +0200, Henrik Madsen

>Men kan man slet ikke regulere styrken ? Altså skrue op og ned for
>styrken ? Er det bare on/off

Ja - dem vi kiggede på var (Oras og Vola) - man kan stille styrken på
en eller anden dims med umbraco nøgle, men det er også det.

>Men det skal man jo også med en alm men du mener måske at man skal stå
>med hænderne inde under for at holde den aktiveret ?

Præcist, ja - så man ikke skal stå og fjolle med hænderne og vente på
varmt vand.

>sætte den op så den selv kører indtil vandet er varmt nok til at vaske
>hænder i ?

Ikke dem vi så på.. De er udelukkende på tid. Hvis nu de kunne det -
så ville det faktisk være ret smart!

>Det var nu ikke kun wow effekt men også udfra et eller andet obskurt
>"det er jo nok fremtiden og det er træls altid at skulle regulere
>varmen selv" ...

Hmm.. Tjaeh... Tror ikke der er termostat i dem? Så den der varm/kold
regulator, virker den ikke ligesom grebet på en alm. etgrebs blander?

Vandhanen kan jo i øvrigt heller ikke vide hvilken temperatur du har
lyst til - om du børster tænder i koldt vandt eller vasker hænder i
varmt.

** Lars