højtryksrenser
Fra : claus v

Dato : 19-04-05 18:57

Hej gruppe

nogen der har købt en højtryksrenser til boligen evt med tilbehør til
rensning af fliser møbler og diverse

med de priser de fåes til idag overvejker jeg at investere i et af slagsen
men kan ikke rigtig gennemskue priserne kontra ´kvalitet og behov

jeg regner med at skulle bruge den til rengøring af terasse og evt tr4æværk
samt min båd

nogen der har købt en af de billige som bare er tilfreds

claus

Fra : Postmaster

Dato : 20-04-05 09:00

Hej Claus.

Jeg har købt en Kärcher K 2.01 model i Harald Nyborg til kr. 498,- Det er en
lille og kompakt højtryksrenser som kan klare det hele.
Fordelen ved den er at når jeg renser taget så kan jeg have den med op på
taget, da den er så kompakt og ikke vejer ret meget i forhold til mange
andre på markedet.
Så jeg ser ingen grund til at ofre mere end de små 500 kr. som det er
tilfældet her.
Den har et tryk, der er stort til den krævende opgave det er at rense taget
og den gør det uden problemer.
Mht terrasse og træværk så klarer den naturligvis også det uden problemer -
dog skal man lige være opmærksom på, hvor tæt man går på stenene på
terrassen - trykket er nemlig så kraftigt at man blæser stort set alt op
hvad der ligger i fugerne samtidig med at stenene bliver renset.
Så varmeste anbefalinger til den model til 498 kr.

Fra : Calle.

Dato : 20-04-05 09:08

Postmaster wrote:
> [...]
> stort set alt op hvad der ligger i fugerne samtidig med at stenene
> bliver renset. Så varmeste anbefalinger til den model til 498 kr.

Ja det ser pænt ud bagefter, men vent til næste år ;-(
Som du skriver det, lyder det til at du har for meget tryk/hård stråle, så
dit tag/dine fliser er blevet meget mere åbne, så algene har fået endnu
bedre betingelser ;-(
--
Calle.

Fra : Postmaster

Dato : 20-04-05 09:15

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> [...]
> dit tag/dine fliser er blevet meget mere åbne, så algene har fået endnu
> bedre betingelser ;-(
> --
> Calle.
> Nu er det jo sådan at jeg rent faktisk besidder den evne at kunne løfte
> hånden/armen en anelse således at jeg ikke pumper 100 bar direkte ned i
> stenene men tager trykket lidt af ved at holde afstand. Synes også at jeg
> skrev at man skulle være opmærksom på hvor tæt man går på stenene - synes
> ikke at jeg skrev at man skulle gøre det....
Det er at finde en balance - men når alt kommer til alt har det intet med
maskinen at gøre for om maskinen koster 498 eller 1999,- er ligegyldigt
bortset fra at maskinen til 1999,- sandsynligvis vil være stor og kluntet og
have et endnu højere tryk som man rent faktisk ikke kan bruge til ret meget.
Iøvrigt er det rent faktisk muligt at give sit tag en gang imprægnering
efter at man har renset det og på den måde forlænge levetiden på sit tag
yderligere samtidig med at det ser pænt ud og det er jo ikke så tosset.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-04-05 09:19

On Wed, 20 Apr 2005 09:59:52 +0200, "Postmaster"
<ikkeoffentlig@email.dk> wrote:

>Så varmeste anbefalinger til den model til 498 kr.

Kan den køre med en generator som yder 1200 Watt,
hvor meget bruger den, altså ikke hvad den yder.
mvh Ebbe

Fra : Postmaster

Dato : 20-04-05 10:36

Hej Ebbe.

Den bruger 1300 Watt så umiddelbart er din generator på 1200 W en anelse for
lille.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 22-04-05 18:53

On Wed, 20 Apr 2005 11:36:12 +0200, "Postmaster"
<ikkeoffentlig@email.dk> wrote:

>Hej Ebbe.
>
>Den bruger 1300 Watt så umiddelbart er din generator på 1200 W en anelse for
>lille.

Tak for svar, jeg trænger vist til en større generator, denne
skal helst ikke belastes med mere end ca. 1000 Watt, og det
får man meget renser til.
mvh Ebbe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-04-05 12:45

Ebbe Hansen skrev:

> Kan den køre med en generator som yder 1200 Watt,

Hvad med en benzindrevet renser?

Nilfisk-ALTO:
http://tinyurl.com/aw5wh

Gerni:
http://tinyurl.com/8unap

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-04-05 14:41

Så er vi vist oppe i en anden klasse,
ellers tak for linket.
mvh Ebbe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-04-05 15:50

Ebbe Hansen skrev:

> Så er vi vist oppe i en anden klasse,

Du sparer generatoren. Og de har mange arbejdstimer i sig. Så mange, at
det kan betale sig at købe nrugt

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-04-05 16:21

On 24 Apr 2005 14:49:43 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Du sparer generatoren. Og de har mange arbejdstimer i sig. Så mange, at
>det kan betale sig at købe nrugt

Det var måske værd at kigge efter, selvom det er begrænset,
hvad jeg har at bruge den til, men det expandrer jo altid, hvis
man først har anskaffet dyret.
mvh Ebbe

Fra : Mads

Dato : 20-04-05 09:37

On Tue, 19 Apr 2005 19:56:31 +0200, "claus v" <claus@cybercity.dk>
wrote:

>jeg regner med at skulle bruge den til rengøring af terasse og evt tr4æværk
>samt min båd

Man bruger ikke højtryksrensere til fliser og træværk.
( både måske, men det har jeg ikke forstand på )

Fliserne og træværket bliver ødelagt i overfladen og
der skabes en perfekt grobund for alger.

Jeg købte selv en lille Kaercher højtryksrenser for nogen
år siden og gav straks betonfliserne på terassen en
omgang, hvilket jeg bitter har fortrudt lige siden.
Terassen så fin ud de første par måneder, men så
blev den grøn og sort, og den har set forfærdelig
ud lige siden. Rodalon eller lignende midler kan fjerne
de grønne alger, men det sorte ( snavs i den nu porøse
overflade i betonen ) kan ikke fjernes igen.
Jo, måske med en ny tur med højtryksrenseren og det
har jeg da også prøvet på et par fliser, men hver omgang
slider mere og mere på overfladen af fliserne og for hver
gang bliver de endnu hurtigere sorte igen.

Nu lægger jeg så en ny terasse og så falder der sgu
brænde ned hvis nogen bare nærmer sig den med en
højtryksrenser.

mvh Mads

Fra : Postmaster

Dato : 20-04-05 10:38

Hej Mads.

Jeg ville nu heller ikke bruge højtryksrenser direkte på træværk men der
findes diverse ekstraudstyr som skåner både fliser og træværk m.m men
butikkerne ved godt, hvad de skal ha for det... ;-(

Fra : Heidi

Dato : 22-04-05 21:37

Postmaster wrote:
> [...]
> der findes diverse ekstraudstyr som skåner både fliser og træværk m.m
> men butikkerne ved godt, hvad de skal ha for det... ;-(

Gælder det også et malet plankeværk? Vi har to lysegrå malede plankeværk
på terrasser, og gemalen har forsøgt at overbevise mig om at når det er
malet, så sker der ikke noget ved at højtryksrense det. Han gik sådan
set også igang i dag, og det kommer sørme til at se fint ud, så nu kan
man rent faktisk se at det er gråt, og ikke grønt - men har vi så samme
problem hurtigt igen??

--
Heidi