Male badeværelses gulv ?
Fra : Bo

Dato : 16-04-05 18:21

Hej

gulvet er nogle små flise(3x3 cm), som går 5 cm op af væggen også så jeg vil
tro at det er sådan noget sammenhængende der er lagt. kan man male og hvis
ja hvordan gøres det, sådan et gulv ?

Hilsen Bo

ps. ved godt min beskrivelse af gulvet er fantastisk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-04-05 18:33

"Bo" <bo@mad.dk> wrote in message
> [...]
> vil tro at det er sådan noget sammenhængende der er lagt. kan man male og
> hvis ja hvordan gøres det, sådan et gulv ?

Det tror jeg er et håbløst projekt - jeg tror ikke på at det vil holde.
Vi havde samme slags gulv i vores lille badeværelse, og vi endte med at få
det lokale gulvfirma til at spartle gulvet og beklæde det med svejset
vådrumsvinyl, og det har vi bestemt ikke fortrudt - det har nu holdt i 10 år
til dagligt slid af 4 mennesker, og det ser stadigvæk ud som nyt.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 09:47

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> [...]
år
> til dagligt slid af 4 mennesker, og det ser stadigvæk ud som nyt.

Dvs. spartlet fuger + konturer i fliserne ?

Holder det virkelig godt ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-04-05 21:09

> Dvs. spartlet fuger + konturer i fliserne ?
>
> Holder det virkelig godt ?

Jeps - spartlet glat, og derefter pålimet vådrumsvinyl der er svejset i alle
samlinger - det holder perfekt nu på mindst tiende år.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 17-04-05 08:10

Hej

Bo wrote:
> gulvet er nogle små flise(3x3 cm), som går 5 cm op af væggen også så jeg vil
> tro at det er sådan noget sammenhængende der er lagt. kan man male og hvis
> ja hvordan gøres det, sådan et gulv ?

Ja, det kan godt males, men grunderen og malingen tilsammen er så dyrt
at nye fliser kan være billigere. Tiden du skal bruge på det er også så
voldsom, at du nok hurtigere kan lægge nye fliser selv.

Desuden så garanterer malingsproducenterne ikke for holdbarheden. Du må
for eksempel ikke udsætte malingen for vand i længerevarende perioder,
så det vil sige at du skal tørre alle våde fliser hver gang du har været
i bad i stedet for bare at lade det tørre af sig selv.

Jeg var selv ude i det samme projekt, men "malingseksperten" i Bauhaus
sendte mig over i fliseafdelingen.

Fra : Bo

Dato : 17-04-05 15:57

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message