Erfaring med Güde KS 400 B motorsav?
Fra : Carsten

Dato : 14-04-05 21:40

Min Stihl 025 er efter kun 5 år kaput, og jeg skal have en anden. Jeg
har ikke lige råd til en magen til, men har set at der er en Güde KS
400 B på tilbud til knap 2000 kr. Motormæssigt har den ca. samme spec.
som en Stihl 025 (men nogle kg tungere).

Er der nogen der har erfaringer med en Güde motorsav? God eller
dårlig?

Pft. Carsten

Fra : Kim

Dato : 14-04-05 21:58

"Carsten" <CarstenHoybye_PedersenNoSpam@bbs.ida.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som en Stihl 025 (men nogle kg tungere).
>
> Er der nogen der har erfaringer med en Güde motorsav? God eller

Hvis du er vant til en Stihl, vil det kun være Stihl,
Jonsered eller Husquarna som vil være tilfredsstillende
Men kender ikke Güde....

Mvh, Kim

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 15-04-05 13:17

> [...]
> som en Stihl 025 (men nogle kg tungere).
>
> Er der nogen der har erfaringer med en Güde motorsav? God eller

Hej

Jeg har en bekendt der reparerer motorsave, han fortæller at der er en
Komatsu sav der er inden i.
Jeg har købt en, og er ovenud tilfreds, den har kørt 20 timer i 70cm stammer
uden bøvl.
Jeg havde tidligere en Dolmar 60 kubik, men den nye hamler (næsten) op med
den.
Og resevedelene er standart dele som passer til flere save.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Henrik

Dato : 15-04-05 19:48

"Carsten" <CarstenHoybye_PedersenNoSpam@bbs.ida.dk> wrote in message
> [...]
> som en Stihl 025 (men nogle kg tungere).
>
> Er der nogen der har erfaringer med en Güde motorsav? God eller

For nysgerrighedens skyld, hvad er der dog sket med din Stihl siden den kun
holdt 5 år?
Ikke noget med at du har ladet den stå i tomgang på jorden hvor der var
meget grus/småsten vel?

Henrik
med 10-15 år gammel stihl sav som bare virker

Fra : Carsten

Dato : 16-04-05 07:37

On Fri, 15 Apr 2005 20:47:31 +0200, "Henrik" <hbl@12move.dk> wrote:

> [...]
>meget grus/småsten vel?
>
>Henrik
>med 10-15 år gammel stihl sav som bare virker

Nålelejet i tandhjulet brændte af. Det opdagede jeg ret sent, så det
belv så varmt at der smeltede hul i krumtaphuset.

Carsten