Renovering af badeværelse - København
Fra : Bo Mortensen

Dato : 12-04-05 19:35

Hej i gruppen

Jeg undersøger markedet for renovering af badeværelset i min
4. sals lejlighed i København. Det er langt og smalt, ca. 3 kvm.
Allerhelst vil jeg havde arbejdet lavet som totalentreprise (med
moms), selvom det er dyrere end at styre entreprisen selv.

Har "nogen" i gruppen fået totalrenoveret badeværelset, og som
kan anbefale det firma som de valgte ? Hvilket firma ?

- Og hvad kostede det, alt i alt med eller uden moms ?

Jeg ved godt prisen afhænger af hvor stort badeværelset er, hvor
meget der skal laves, hvilken tilstand det nuværende badeværelse
er i, og om man selv vil lave noget gør-det-selv. Det er mere

mvh
Bo
Islands Brygge

Fra : John Vedsegaard

Dato : 14-04-05 08:35

"Bo Mortensen" <bsmSPAMFRIZONE@brygge.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget der skal laves, hvilken tilstand det nuværende badeværelse
> er i, og om man selv vil lave noget gør-det-selv. Det er mere

Det sidste jeg lavede (kun malerarbejdet fra min side) kostede 230.000 alt
inclusive... ca. 7-8 m2

Men det var også en luksusudgave, med granit og meget andet.

Jeg foreslår du tager en entreprenør fra lokaltelefonbogen, evt. få tilbud
fra 2-3 forskellige og sørge for at det bliver helt specifikt det samme de
giver tilbud på.
Man kan også købe en arkitekt, de har ofte kontakterne i orden og har "af og
til" nogle gode ideer.

Desværre anbefaler jeg ikke andre firmaer, det giver kun problemmer.

Malermester John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-04-05 09:11

> [...]

> kan anbefale det firma som de valgte ? Hvilket firma ?
> - Og hvad kostede det, alt i alt med eller uden moms ?

Min nabo har for mindre end et år siden fået lavet et badeværelse af samme
størrelse - uden brug af dyre varer. Det kostede 100.000 kr.

Mvh. Lisbeth

Fra : Tommy

Dato : 13-04-05 11:50

Det er totalt vilde priser,som john og lisbeth beskriver...jeg vil sige
omkring 50,000 men det er prisen i jylland....måske koster det bare mere i
københavn...

Fra : Holst

Dato : 13-04-05 12:16

Tommy wrote:

> Det er totalt vilde priser,som john og lisbeth beskriver...jeg vil sige
> omkring 50,000 men det er prisen i jylland....måske koster det bare mere i
> københavn...

Prisen kan variere utroligt. Mine forældre har også fået sat badeværelse
i stand her i foråret, og så vidt jeg ved, er det endt på den anden side
af de 50.000 kr. Og de fik ikke lavet alverdens. Vist hovedsagelig sat
nogle nye klinker og nye badeværelsesmøbler op.

Hvis man begynder at flytte installationerne, f.eks. flytte håndvasken
over til den anden side, rykke toilettet over i det andet hjørne eller
lignende, så begynder det at blive dyrt. Skal der etableres gulvvarme
eller lignende? Skal der være klinker kun på gulvet, eller skal de være
fra gulv til loft? Og klinker kan koste fra få kroner til rigtig mange
kroner afhængig af type og kvalitet. Ligeledes naturligvis med toilet,
håndvask, armaturer, møblement og lignende, og skal noget af det
eventuelt genbruges?

Og at spørgeren ønsker det som totalentreprise gør det jo heller ikke
billigere.

Så jeg tror, at det er svært at give en pris på. Der er ingen tvivl om,
at man kan renovere badeværelset for 50.000 kr. - og sikkert også
billigere -, men får man så gjort det, man gerne vil, eller bliver det
bare sådan en discountløsning, hvor man undlader at udføre nogle ting,
som man egentlig gerne ville have udført. Og jo mere man tager med,
desto længere over 50.000 kr. når man jo nok.

Og i øvrigt er det nu ikke min erfaring, at håndværkerarbejde i Jylland
prismæssigt er nævneværdigt forskelligt fra håndværkerarbejde i København.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-04-05 00:42

"Tommy" <dsl41983@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er totalt vilde priser,som john og lisbeth beskriver...jeg vil sige
> omkring 50,000 men det er prisen i jylland....måske koster det bare mere i
> københavn...

Det var altså jysk pris - ikke orange og ikke sort. Bare jysk med moms og
det hele. *S*

Jeg fik lavet et lidt større badeværelse lige før min nabo. Det kostede
135.000 kroner og var det billigste af fire tilbud.

Jeg fik nemlig først tre rasende dyre tilbud fra diverse firmaer og ville
have valgt et af dem.
Var samtidig i gang med at få nyt køkken og så tilbød køkkenfirmaet at gøre
det billigere end de tre andre. Og så kom prisen ned på det nævnte. Det vil
sige 10.000 mindre end det billigste. 30.000 billigere end det dyreste.

Badeværelset blev iøvrigt dyrere end mit køkken, hvor der trods alt røg
hårde hvidevarer ind for næsten halvdelen af den samlede udgift til nyt
køkken.

Badeværelse ER dyrt... fordi der skal rasende mange håndværkere til:
murer, tømrer, elektriker, VVS-mand, gulvmand og maler. Materialeudgifterne
var i den lave ende. Har kun fliser i bruseniche.

Maleren sprang jeg over. Den del klarede jeg selv.
Udgiften til håndværkere var ikke desto mindre den største post.

Mvh. Lisbeth