Kompressor
Fra : Wagner

Dato : 12-04-05 19:09

Jeg har kigget efter kompressorer bl.a. hos Harald Nyborg.
http://www.harald-nyborg.dk/varenr.asp?picture=yes&page=1&Produkt=kompressor&where=&n=10
Men har svært ved at finde ud af hvilken type jeg skal købe. Den skal kunne
rense en motorsav efter brug; altså med en kraftig luftstrøm fra en
luftdyse. Hvilken type skal jeg så vælge?
vh
Wagner

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 12-04-05 19:35

Wagner wrote:
> [...]
> rense en motorsav efter brug; altså med en kraftig luftstrøm fra en
> luftdyse. Hvilken type skal jeg så vælge?

Jeg ville gå efter monzun 4hk, nok fordi jeg selv har købt denne model,
jeg gav dog kun 3295.- for den også hos HN. Med den har du luft til det
meste.

Tommy

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-04-05 19:44

Hej

Wagner wrote:
> luftdyse. Hvilken type skal jeg så vælge?

Jeg bruger en billig 2HK kompressor til det samme. Den har ingen
problemer med at rense motorsaven, men tanken på 24liter kan være lige i
underkanten. Den står og genopfylder en del. Jeg har efterhånden set
flere 2HK kompressorer med 40-50liter tanke. Det var nok bedre, men det
kommer an på hvor ofte du skal bruge den om du gider at vente.

Ellers er der 4HK kompressorerne, men så snakker du også 400volt og ikke
230volt længere.

Fra : Peter C:\\

Dato : 13-04-05 07:03

> Den skal kunne
> rense en motorsav efter brug; altså med en kraftig luftstrøm fra en
> luftdyse. Hvilken type skal jeg så vælge?

Den billigste til 467,- klarer nemt den opgave.

MVH Peter C:\

Fra : jpo

Dato : 14-04-05 14:53

"Peter C:\" <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse

> Den billigste til 467,- klarer nemt den opgave.
>
> MVH Peter C:\

ja - den billigste, den er alt rigeligt til hobbybrug.

Købte en billig for snart 15 år siden hos HN med 2 HK motor - den kører
endnu uden problemer - og den har prøvet lidt af hvert.
Den klarer fint motorsaven - luftværktøj mv.
Jeg vil anbefale at købe den med 2 manometre med reduktionsventil, så kan
man altid stille det tryk på udgangen man ønsker. Det bruges f.eks. til
sprøjtmaling, sømpistol mv., hvor der køres med lavt tryk
Og blæsepistolen skal ikke have for stor dyse, så er det nemlig tanken
tømmes for hurtigt.

mvh.
jpo