Ny græsplæne
Fra : iSteen

Dato : 10-04-05 16:55

Hej.
Jeg er nu blevet så træt af min plæne, der består af 50% mos, af jeg
overvejer at pløje hele lortet op med en bobcat.

Hvis jeg skal så en ny græsplæne, hvornår på året skal det så gøres?

Jeg har to små unger, der nok ville være grumme kede af, at undvære
græsplænen en sommer, så jeg har tænkt på at rulle en 'færdig plæne på'
- er der nogen der kender en cirka-pris på sådan en løsning?

--
iSteen
isteen.smartlog.dk

Fra : Leonard

Dato : 10-04-05 18:11

iSteen@litespam.dk (iSteen) wrote:

>jeg
>overvejer at pløje hele lortet op med en bobcat.

Det bliver du nok meget træt af, det er en bobcat meget dårlig til.
En plov er nu engang det bedst egnede værktøj til at pløje med. Hvis
der kan komme en traktor ind i haven, så find en landmand i nabolaget
der kan det der - alternativet er en fræser, en stor tung baghængt
fræser er næsten ligeså god som en plov.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : TG4600

Dato : 11-04-05 13:15

"iSteen" <iSteen@litespam.dk> wrote in message
> [...]
> græsplænen en sommer, så jeg har tænkt på at rulle en 'færdig plæne på'
> - er der nogen der kender en cirka-pris på sådan en løsning?

Det bedste tidspunkt er en gang i sensommeren når jorden er godt varm og
fugtigheden er nogenlunde høj, så spirer græsset hurtigt. Jeg ville overveje
om man kunne opdele arbejdet over to sæsoner, så ungerne hele tiden havde en
del at boltre sig på.

Mht. til prisen tog det Google ca. 40 millisek at finde 381 links vedrørende
rullegræs.
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2005-1
4,GGLD:en&q=rullegr%C3%A6s

og yderligere to klik for at finde en prisliste:

Rullegræs pr.m2 Pris
ex.moms
Pris
incl.moms

1 - 24 m2 30,00 37,50
25 - 99 m2 25,00 31,25
100 - 299 m2 18,00 22,50
300 - 1000 m2 15,00 18,75
1000 - 2999 m2 13,00 16,25
3000 - ? m2 12,00 15,00

/TG

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 11-04-05 21:52

iSteen@litespam.dk (iSteen) skrev:

>Jeg har to små unger, der nok ville
>være grumme kede af, at undvære
>græsplænen en sommer, så jeg har
>tænkt på at rulle en 'færdig plæne på'

Du skal stadig dræbe den gamle plæne og flå den op, og pløje
jorden og jævne den. Derefter kan du vælge mellem at rulle
ekstremt dyre græsmåtter ud (som du ikke kan gå på i 14 dage, og
som skal vandes grundigt i et par måneder), eller så græs, som
bruger en måneds tid på at vokse op.

Gør det til efteråret, hvor børnene er ved at være færdige med at
lege på plænen, og hvor du samtidig kan udnytte de regnfulde
måneder. Næste sommer er plænen fin.

Vh. JIB