Kompressor til at sandblæse rust...
Fra : TDN

Dato : 10-04-05 16:06

Hej !

Kan jeg nøjes med en af de mindre 230 V, 2 hk, 24 liter tank, 8 bar,
slagvol. 230 l/min. eff. 185 l/min som kan fåes for under 1000 kr. Jeg kan
se man kan købe en sandstrålepistol ved HN som bruger mellem 100 - 500 l/min
til at sandblæse.

Jeg er godt klar over at man skal have 380 V og min. en 3 hk. motor for at
kunne sandblæse med et kontinuerligt tryk, men min lomme filosofi siger mig
at hvis jeg har tålmodighed til at lade den opbygge tryk ind imellem, skulle
en 2 hk kompressor måske kunne bruges til sandblæsning af rust.

Er der nogen der har erfaring ???

På forhånd tak.

er postet både i dk.fritid.bil og dk.fritid.hus-og-have

Mvh
Thomas

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 10-04-05 17:09

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring ???
>
> På forhånd tak.
>
> er postet både i dk.fritid.bil og dk.fritid.hus-og-have

Jeg har prøvet med en lille kompressor og også med sand og højtryksrenser.
Glem det hvis det er bare lidt store ting der skal renses. Opsøg et
sandblæsningsfirma og få det overstået i en fart. Et par øl fremmer måske
ekspeditionen.
Hilsen Matthias

Fra : Ole Axelsen

Dato : 10-04-05 17:12

> [...]
> slagvol. 230 l/min. eff. 185 l/min som kan fåes for under 1000 kr. Jeg kan
> se man kan købe en sandstrålepistol ved HN som bruger mellem 100 - 500

Du _kan_ godt, men du gider ikke Ventetiden er dræbende. Jeg har selv en
sådan billig kompressor og har lige købt en sandblæsepistol i Jem & Fix (som
også er HN) Jeg vil tro jeg kan blæse i højst ½ minut før trykket er for
lavt, og skal så vente flere minutter før det er højt nok igen. Det
resulterer selvfølgelig i, at sandet stopper i pistol/slange fordi jeg ikke
har tålmodighed nok.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Calle.

Dato : 10-04-05 18:01

TDN wrote:
> [...]
> filosofi siger mig at hvis jeg har tålmodighed til at lade den
> opbygge tryk ind imellem, skulle en 2 hk kompressor måske kunne

Det kan du ikke

--
Calle.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-04-05 09:45

> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring ???
>
> På forhånd tak.
>
> er postet både i dk.fritid.bil og dk.fritid.hus-og-have

Det kan du ikke, medminder der er tale om meget små områder der skal
sandblæses.
Det du kan gøre (hvis du altså _vil_ gøre det selv) er at købe 2 af de
billige kompressorer, og koble dem sammen.
Hvis du vil have længere "blæsetid" end de er i stand til at levere, kan du
få fat i en lille tryktank. En gammel truck gasflaske er god til det, bare
sørg for at den er _helt_ tom for gas og udluft den nogle gange. Dette gøres
ved at fylde og tømme den.

Min bror bruger den metode og det virker fint derudover har den den
fordel at man i det daglige ikke behøver at tænde for en kæmpe kompressor
blot for at pumpe en cykel. Man tænder blot for den ene (og kobler den fra
"anlægget" så den ikke skal pumpe 2-3 tanke op)

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005