Erfaring med ejendomadvancebeskatning søge~
Fra : EMI

Dato : 07-04-05 17:01

hvornår skal man betale ejendomsavancebeskatning ?

eller kan dette undgåes ved en erklæring om ej udstykning af grunde

aktuel er 5,7 HA landbrugsjord med stuehus på ej bygninger til erhverv men
kun til hobby

på forhånd mange tak fe

Fra : TG4600

Dato : 07-04-05 21:14

"EMI" <f.ehmsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> eller kan dette undgåes ved en erklæring om ej udstykning af grunde
>

> aktuel er 5,7 HA landbrugsjord med stuehus på ej bygninger til erhverv men

Prøv i jura-gruppen der må sidde nogen der kan sige noget.

TG

Fra : jones_net

Dato : 08-04-05 08:14

> [...]
>
> eller kan dette undgåes ved en erklæring om ej udstykning af grunde
>

> aktuel er 5,7 HA landbrugsjord med stuehus på ej bygninger til erhverv men

Er faring med grund på 3.000 kvm. Da vi købte huset fik indhentede vi en
skrivelse fra kommunen, hvori der står, at grunden ikke egner sig til
udstykning, og derfor kan vi ikke blive pålagt beskatningen ved et evt.
salg.

Men reelt er det ikke så slemt som det lyder med beskatningen, da du bliver
bekattet af forskellen mellem din købspris og din salgspris minus forskellen
mellem ejendomsværdien ved dit køb og dit salg. Samtidig kan du trække alle
udgifter fra til renovering, forudsat du har kvitteringer.

Nu ved jeg jo ikke om det er en særdeles attraktiv ejendom, men normalt
følger ejendomsværdien og salgsprisen nogenlunde ad (ikke at de er ens, men
at de stiger nogenlunde lige meget), og hvis du har boet på ejendommen i
længere tid, vil der normalt have været måske et nyt køkken eller bad, som
kan trække en del ydereligere fra.

Jeg er ikke jurist, men skriver bare som jeg fik det forklaret

/J