afrensning af hårdtræs havemøbler
Fra : Vittrup

Dato : 04-04-05 15:38

Hvad er den letteste afrensning af mørke hårdtræs (ikke teak) havemøbler for
gl. olie, alger og skidt?

Søren
www.audiocompagniet.dk

Fra : Jørgen

Dato : 04-04-05 17:17

Vittrup wrote:

> Hvad er den letteste afrensning af mørke hårdtræs (ikke teak) havemøbler
> for gl. olie, alger og skidt?
>
> Søren
> www.audiocompagniet.dk

Rent vand hældt igennem en højtryksrenser er meget effektivt.

Fra : Stefan

Dato : 05-04-05 07:18

"Jørgen" <spam_til_jsn@toker.dk> skrev i en meddelelse

> Rent vand hældt igennem en højtryksrenser er meget effektivt.

..... og kan absolut ikke anbefales!
Jeg forsøgte det sidste år med det resultat, at der hvor strålen var
hårdest, der kom der flot lyst træ til syne. Nu var strålen bare ikke lige
hård over det hele, så bænken kom til at ligne en zebra i hårdtræ. På trods
af utallige forsøg på at rette op på skaden, både med højtryksrenser og med
diverse rensemidler, måtte jeg til sidst erkende, at bænken fik lov til at
stå ude hele vinteren. Nu er den blevet pænt jævnt beskidt over det hele
igen

Næste gang bruger jeg udelukkende rensemidler.

Stefan

Fra : Joachim Aagaard

Dato : 04-04-05 17:15

"Vittrup" <XXXvittrup@audio-link.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er den letteste afrensning af mørke hårdtræs (ikke teak) havemøbler
> for
> gl. olie, alger og skidt?
>
> Søren
> www.audiocompagniet.dk

Lunkent vand, lidt opvaskemiddel og en sjat salmiakspiritus. Husk
gummihandsker
VH Joachim