Maling igen igen
Fra : Lauge Abildgaard

Dato : 03-04-05 20:14

Skal købe en 50 liter maling til den 5-årlige maling af mit træhus. Huset er
tidligere malet med Tinova V dækkende maling.

Det slår mig at der den ondehylemig er enorm prisforskel på maling. Fra 170
kroner literen (Tinova Vx) til under det kvarte (Morsø heldækkende
træbeskyttelse). Nogen siger at man får hvad man betaler for - jeg har lidt
på fornemmelsen at det svar kommer fra autopiloten?

Hvad og hvor skal man købe for ikke at blive snydt?

/Abildgaard

Fra : marlene

Dato : 03-04-05 21:13

> [...]
> på fornemmelsen at det svar kommer fra autopiloten?
>
> Hvad og hvor skal man købe for ikke at blive snydt?

men jeg bruger sadolin´s Tinova V og B&Js skala træbeskyttelse (prisen er
den samme)
og synes faktisk det er nogle af de bedste produkter og jo- de er dyre, men
som du skriver er der gået 5 år
fra sidste behandling, havde du købt en billigere udgave, tror jeg på at du
skulle male oftere.
husk at give grundingsolie på udtørrede steder.
gøres det rigtigt kan du spare år.

jeg plejer at sige med ren bund, grundingsolie og 2 x træbeskyttelse, kan
der snildt gå 7-10 år før genbehandling.
lidt kortere på glaslister og i direkte sol ved vandet.

mvh. malermesteren

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 04-04-05 10:55

Lauge Abildgaard wrote:

> [...]

har lidt
> på fornemmelsen at det svar kommer fra autopiloten?

Tjaeh, min salig fader sagde om den maling at du kommer til at betale
det samme ligegyldigt om du køber det dyre eller det billige. Men
arbejdet bliver større med det billige for det skal have flere gange
for at dække ordentligt.

Nu var det godt nok indendørs, men sidst vi havde gang i penslen,
købte vi maling hos PP Mester Maling i Hvidovre <http://www.ppmm.dk>.
Det var kvali! Vores største problem var faktisk at vi fik en hel del
maling til overs fordi det dækkede så godt

Ebbe