/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
hvad er det
Fra : Mette og René


Dato : 03-04-05 19:52

hejsa

jeg har været igang ude i vores lille gårdhave, og jeg bestemte mig for at
vælte en gammel stamme hvor en anden plante voksede op af, da jeg vælter
stammen finder jeg en eller anden form for svamp.

news:425031bb$0$676$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

hvad er det?, og hvordan er den kommet der?

René



 
 
Armand (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-04-05 00:28

Mette og René wrote:
> hejsa
>
> jeg har været igang ude i vores lille gårdhave, og jeg bestemte mig for at
> vælte en gammel stamme hvor en anden plante voksede op af, da jeg vælter
> stammen finder jeg en eller anden form for svamp.
>
> news:425031bb$0$676$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>
Kikset link!?

--
Armand.

Erik Ginnerskov (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 04-04-05 01:05

Armand wrote:

>> news:425031bb$0$676$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>>
> Kikset link!?

Nej, et link til et indlæg på en tdc-newsserver. Indlægget kan kun ses af
tdc's kunder.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://ginnerskov.frac.dk/



Armand (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-04-05 12:25

Erik Ginnerskov wrote:
> Armand wrote:
>
>
>>>news:425031bb$0$676$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>>>
>>
>>Kikset link!?
>
>
> Nej, et link til et indlæg på en tdc-newsserver. Indlægget kan kun ses af
> tdc's kunder.
>
Er dét ikke også kikset?

Det skal ikke være såda at man skal være en IT-høg for at kunne begå sig
på en nyhedsgruppe, men alligevel vil jeg lige fremstå med et smart tip
omkring reference til tidligere indlæg, endsige søgning på tidligere indlæg:
Bruger man Google, er der over søgefeltet en række muligheder hvoraf
mange måske kender og bruger "billeder". Vælger man "grupper" er det
istedet for hjemmesider alle(!) nyhedsgrupper at man søger på.
Man kan starte med f.eks. at skyde sig ind på danske nyhedsgrupper eller
dk.fritid.hus-og-have v.h.a. en "avanceret søgning"; men indeholder
emnet æ, ø, eller å vil der næppe komme andet en danske hits alligevel,
og ved at præcisere søgningen til én gruppe fravælger man de indlæg der
andetsteds kan indeholde et brugbart svar!

Jeg har en ide om at det må være et billede der er bragt på en dertil
forekommende binær gruppe og fandt da også et indlæg om svamp fra "Mette
og Rene" på dk.binær.
Google ofrer forståeligt nok ikke plads til de binære grupper også, så i
dette tilfælde ville Google-grupper ikke have hjulpet meget, ligesom
enkelte udbydere har skåret de binære grupper fra, hvorved kunder hos
dem ikke vil kunne informere sig dér.

Rene burde derfor måske blot have refereret at han bragte et billede på
dk.binær under emnet: "svamp" og i sit navn.
Anyhow. Det har jeg så lige gjort. Og så mangler jeg blot lige at få
Mozilla til at "kombinere og afkode" som det hedder i Outlook Express.

--
Armand.
(forstokket smedesvend der ganske langsomt har raget en smule til sig)

Frank E. N. Stein (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 04-04-05 20:07

On Mon, 04 Apr 2005 13:25:05 +0200, Armand wrote:

>> Nej, et link til et indlæg på en tdc-newsserver. Indlægget kan kun ses af
>> tdc's kunder.
>>
> Er dét ikke også kikset?

Det er da i hvert fald forkert. Hvis man fx ser på Eriks Message-ID, så
ser det således ud <425084a6$0$43986$14726298@news.sunsite.dk> og det kan
vi andre jo godt læse. At Erik ikke kan læse det pågældende indlæg
(om svampen), skyldes at Sunsite ikke har de binære grupper.

--
MVH
osv...



Erik Ginnerskov (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 05-04-05 14:43

Frank E. N. Stein wrote:

> Det er da i hvert fald forkert. Hvis man fx ser på Eriks Message-ID,
> så ser det således ud <425084a6$0$43986$14726298@news.sunsite.dk> og
> det kan vi andre jo godt læse. At Erik ikke kan læse det pågældende
> indlæg (om svampen), skyldes at Sunsite ikke har de binære grupper.

Du har ret i, at jeg sædvanligvis læser nyhedsgrupper via sunsite.dk. Men at
jeg ikke kan se omtalte indlæg af den grund er helt forkert.

Læser jeg nyhedsgrupper via news.get2net.dk (min internetudbyders
nyhedsserver), kan jeg heller ikke se indlægget ved at klikke på linket,
selv om get2net har adgang til binær.dk.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://ginnerskov.frac.dk/



Frank E. N. Stein (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 05-04-05 18:25

On Tue, 05 Apr 2005 15:42:57 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

>> Det er da i hvert fald forkert. Hvis man fx ser på Eriks Message-ID,
>> så ser det således ud <425084a6$0$43986$14726298@news.sunsite.dk> og
>> det kan vi andre jo godt læse. At Erik ikke kan læse det pågældende
>> indlæg (om svampen), skyldes at Sunsite ikke har de binære grupper.
>
> Du har ret i, at jeg sædvanligvis læser nyhedsgrupper via sunsite.dk. Men at
> jeg ikke kan se omtalte indlæg af den grund er helt forkert.

Ok, men at du ikke kan læse indlægget har intet at gøre med at det er
postet via en TDC-newsserver.

> Læser jeg nyhedsgrupper via news.get2net.dk (min internetudbyders
> nyhedsserver), kan jeg heller ikke se indlægget ved at klikke på
> linket, selv om get2net har adgang til binær.dk.

Så er enten din OE eller din udbyders newsserver defekte.
--
MVH
osv...



Erik Ginnerskov (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 06-04-05 22:20

Frank E. N. Stein wrote:

> Ok, men at du ikke kan læse indlægget har intet at gøre med at det er
> postet via en TDC-newsserver.

>> Læser jeg nyhedsgrupper via news.get2net.dk (min internetudbyders
>> nyhedsserver), kan jeg heller ikke se indlægget ved at klikke på
>> linket, selv om get2net har adgang til binær.dk.

> Så er enten din OE eller din udbyders newsserver defekte.

Nej, det er opsætningen på tdc's news-server, der ikke er i orden. Jeg er
ikke ene om at stå med provlemet. Og det har heller ikke noget med tele2's
news-server at gøre, for også andre af tdc's konkurrenter er afskåret fra at
se indlæg postet via tdc's server.

Men problemet er da ikke større end at man kan fortælle, hvad overskrift der
er postet under i den binære gruppe, så kan vi ikke-tdc-kunder også se det
helt uden problemer. Eller læg det ud på nettet og link til billedet.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://ginnerskov.frac.dk/



Frank E. N. Stein (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 06-04-05 23:34

On Wed, 06 Apr 2005 23:19:40 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

>>> Læser jeg nyhedsgrupper via news.get2net.dk (min internetudbyders
>>> nyhedsserver), kan jeg heller ikke se indlægget ved at klikke på
>>> linket, selv om get2net har adgang til binær.dk.
>
>> Så er enten din OE eller din udbyders newsserver defekte.
>
> Nej, det er opsætningen på tdc's news-server, der ikke er i orden. Jeg er
> ikke ene om at stå med provlemet. Og det har heller ikke noget med tele2's
> news-server at gøre, for også andre af tdc's konkurrenter er afskåret fra at
> se indlæg postet via tdc's server.

Mine indlæg er postet via TDC og dem har du da ikke problemer med at
læse.

> Men problemet er da ikke større end at man kan fortælle, hvad
> overskrift der er postet under i den binære gruppe, så kan vi
> ikke-tdc-kunder også se det helt uden problemer. Eller læg det ud på
> nettet og link til billedet.

Det gør det helt klart lidt lettere at finde det ønskede.
--
MVH
osv...



Erik Ginnerskov (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 07-04-05 15:13

Frank E. N. Stein wrote:

> Mine indlæg er postet via TDC og dem har du da ikke problemer med at
> læse.

Det fænomen kan jeg ikke forklare. Men i diverse grupper ser jeg ofte en
tråd, der starter med et svar på noget, der er postet via tdc og som jeg
derfor ikke kan se.

Om det så skyldes, at de utilgængelige indlæg er postet via tdc's
web-interface til usenet, ved jeg ikke. Jeg kan kun konstatere, at et link
som dette:

news:425031bb$0$676$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

hos mig og flere andre kun fører til ingenting andet end en alert-boks.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://ginnerskov.frac.dk/



Allan Vebel (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 07-04-05 22:25

Erik Ginnerskov <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev:

> Jeg kan kun konstatere, at et link som dette:
>
> news:425031bb$0$676$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>
> hos mig og flere andre kun fører til ingenting andet end en
> alert-boks.

Det samme hos mig - jeg bruger Sunsite og har konto hos
Sonofon.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



Erik Ginnerskov (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 05-04-05 14:39

Armand wrote:

> Er dét ikke også kikset?

Jo, helt enig. Men linket i sig selv fejler ikke noget, hvis man har
internetforbindelse via tdc (som jeg ikke har).

> Det skal ikke være såda at man skal være en IT-høg for at kunne begå
> sig på en nyhedsgruppe,

Igen enig.

> Rene burde derfor måske blot have refereret at han bragte et billede
> på dk.binær under emnet: "svamp" og i sit navn.

En fremgangsmåde jeg tidligere (i en anden tråd) har bragt i forslag.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://ginnerskov.frac.dk/



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408872
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste