hvad er det
Fra : Mette og René

Dato : 03-04-05 19:52

hejsa

jeg har været igang ude i vores lille gårdhave, og jeg bestemte mig for at
vælte en gammel stamme hvor en anden plante voksede op af, da jeg vælter
stammen finder jeg en eller anden form for svamp.

hvad er det?, og hvordan er den kommet der?

René

Fra : Armand

Dato : 04-04-05 00:28

Mette og René wrote:
> [...]
> vælte en gammel stamme hvor en anden plante voksede op af, da jeg vælter
> stammen finder jeg en eller anden form for svamp.

Kikset link!?

--
Armand.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-04-05 01:05

Armand wrote:

> Kikset link!?

Nej, et link til et indlæg på en tdc-newsserver. Indlægget kan kun ses af
tdc's kunder.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Armand

Dato : 04-04-05 12:25

Erik Ginnerskov wrote:

> Nej, et link til et indlæg på en tdc-newsserver. Indlægget kan kun ses af
> tdc's kunder.

Er dét ikke også kikset?

Det skal ikke være såda at man skal være en IT-høg for at kunne begå sig
på en nyhedsgruppe, men alligevel vil jeg lige fremstå med et smart tip
omkring reference til tidligere indlæg, endsige søgning på tidligere indlæg:
Bruger man Google, er der over søgefeltet en række muligheder hvoraf
mange måske kender og bruger "billeder". Vælger man "grupper" er det
istedet for hjemmesider alle(!) nyhedsgrupper at man søger på.
Man kan starte med f.eks. at skyde sig ind på danske nyhedsgrupper eller
dk.fritid.hus-og-have v.h.a. en "avanceret søgning"; men indeholder
emnet æ, ø, eller å vil der næppe komme andet en danske hits alligevel,
og ved at præcisere søgningen til én gruppe fravælger man de indlæg der
andetsteds kan indeholde et brugbart svar!

Jeg har en ide om at det må være et billede der er bragt på en dertil
forekommende binær gruppe og fandt da også et indlæg om svamp fra "Mette
og Rene" på dk.binær.
Google ofrer forståeligt nok ikke plads til de binære grupper også, så i
dette tilfælde ville Google-grupper ikke have hjulpet meget, ligesom
enkelte udbydere har skåret de binære grupper fra, hvorved kunder hos
dem ikke vil kunne informere sig dér.

Rene burde derfor måske blot have refereret at han bragte et billede på
dk.binær under emnet: "svamp" og i sit navn.
Anyhow. Det har jeg så lige gjort. Og så mangler jeg blot lige at få
Mozilla til at "kombinere og afkode" som det hedder i Outlook Express.

--
Armand.
(forstokket smedesvend der ganske langsomt har raget en smule til sig)

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-04-05 20:07

On Mon, 04 Apr 2005 13:25:05 +0200, Armand wrote:

> Er dét ikke også kikset?

Det er da i hvert fald forkert. Hvis man fx ser på Eriks Message-ID, så
ser det således ud <425084a6$0$43986$14726298@news.sunsite.dk> og det kan
vi andre jo godt læse. At Erik ikke kan læse det pågældende indlæg
(om svampen), skyldes at Sunsite ikke har de binære grupper.

--
MVH
osv...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-04-05 14:43

Frank E. N. Stein wrote:

> [...]
> det kan vi andre jo godt læse. At Erik ikke kan læse det pågældende
> indlæg (om svampen), skyldes at Sunsite ikke har de binære grupper.

Du har ret i, at jeg sædvanligvis læser nyhedsgrupper via sunsite.dk. Men at
jeg ikke kan se omtalte indlæg af den grund er helt forkert.

Læser jeg nyhedsgrupper via news.get2net.dk (min internetudbyders
nyhedsserver), kan jeg heller ikke se indlægget ved at klikke på linket,
selv om get2net har adgang til binær.dk.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-04-05 18:25

On Tue, 05 Apr 2005 15:42:57 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

> Du har ret i, at jeg sædvanligvis læser nyhedsgrupper via sunsite.dk. Men at
> jeg ikke kan se omtalte indlæg af den grund er helt forkert.

Ok, men at du ikke kan læse indlægget har intet at gøre med at det er
postet via en TDC-newsserver.

> Læser jeg nyhedsgrupper via news.get2net.dk (min internetudbyders
> nyhedsserver), kan jeg heller ikke se indlægget ved at klikke på
> linket, selv om get2net har adgang til binær.dk.

Så er enten din OE eller din udbyders newsserver defekte.
--
MVH
osv...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-04-05 22:20

Frank E. N. Stein wrote:

> Ok, men at du ikke kan læse indlægget har intet at gøre med at det er
> postet via en TDC-newsserver.

> Så er enten din OE eller din udbyders newsserver defekte.

Nej, det er opsætningen på tdc's news-server, der ikke er i orden. Jeg er
ikke ene om at stå med provlemet. Og det har heller ikke noget med tele2's
news-server at gøre, for også andre af tdc's konkurrenter er afskåret fra at
se indlæg postet via tdc's server.

Men problemet er da ikke større end at man kan fortælle, hvad overskrift der
er postet under i den binære gruppe, så kan vi ikke-tdc-kunder også se det
helt uden problemer. Eller læg det ud på nettet og link til billedet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-04-05 23:34

On Wed, 06 Apr 2005 23:19:40 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> news-server at gøre, for også andre af tdc's konkurrenter er afskåret fra at

Mine indlæg er postet via TDC og dem har du da ikke problemer med at
læse.

> [...]
> overskrift der er postet under i den binære gruppe, så kan vi
> ikke-tdc-kunder også se det helt uden problemer. Eller læg det ud på

Det gør det helt klart lidt lettere at finde det ønskede.
--
MVH
osv...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-04-05 15:13

Frank E. N. Stein wrote:

> Mine indlæg er postet via TDC og dem har du da ikke problemer med at
> læse.

Det fænomen kan jeg ikke forklare. Men i diverse grupper ser jeg ofte en
tråd, der starter med et svar på noget, der er postet via tdc og som jeg
derfor ikke kan se.

Om det så skyldes, at de utilgængelige indlæg er postet via tdc's
web-interface til usenet, ved jeg ikke. Jeg kan kun konstatere, at et link
som dette:

hos mig og flere andre kun fører til ingenting andet end en alert-boks.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-04-05 22:25

Erik Ginnerskov <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev:

> Jeg kan kun konstatere, at et link som dette:

> hos mig og flere andre kun fører til ingenting andet end en
> alert-boks.

Det samme hos mig - jeg bruger Sunsite og har konto hos
Sonofon.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-04-05 14:39

Armand wrote:

> Er dét ikke også kikset?

Jo, helt enig. Men linket i sig selv fejler ikke noget, hvis man har
internetforbindelse via tdc (som jeg ikke har).

> Det skal ikke være såda at man skal være en IT-høg for at kunne begå
> sig på en nyhedsgruppe,

Igen enig.

> Rene burde derfor måske blot have refereret at han bragte et billede
> på dk.binær under emnet: "svamp" og i sit navn.

En fremgangsmåde jeg tidligere (i en anden tråd) har bragt i forslag.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/