"groft" beton gulv, kan man flydespartle ?~
Fra : thomas Duus Jürgense~

Dato : 28-03-05 19:23

hejsa

jeg er ved at støbe nyt gulv i mit værksted og gulvet bliver lidt groft,
altså ikke maskin glittet.

det jeg så overvejer nu er at give gulvet en gang Flydespartel bagefter
således at det fremstår glat og pænt, men kan man bruge flydespartel som
færdigt gulv eller skal jeg så male det bagefter ??

thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-03-05 00:59

thomas Duus Jürgensen wrote:

> det jeg så overvejer nu er at give gulvet en gang Flydespartel
> bagefter således at det fremstår glat og pænt, men kan man bruge
> flydespartel som færdigt gulv eller skal jeg så male det bagefter ??

Flydende spartelmasse har ikke tilstrækelig slidstyrke til at blive gået på
direkte gennem længere tid. Det er beregnet som udjævning inden pålægning af
f.eks. vinyl.

Men du kan lave en gang jordfugtig finbeton og lægge det på som slidlag, du
så håndglitter. Det kan blive lige så pænt som maskinglittet.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov