træge træer
Fra : Henning O. Mundbjerg

Dato : 27-05-01 15:55

For nogle år siden købte vi en Rødbirk som ikke rigtig ville i gang efter
plantningen. Så så vi en opskrift på et middel bestående af visse kemikalier
som skulle blandes op med vand og sprøjtes på bladene. Det hjalp faktisk. Nu
har vi igen problemet med en Søjlebirk. Men jeg kan ikke mere huske hvilke
ingredienser mixturen bestod af. Det var havebrugskonsulent Erik Kiel som
gav opskriften, vist nok i bladet "Haven".
Er der nogen som kan hjælpe?
Venlig hilsen
Henning O. Múndbjerg

Fra : havesider.dk

Dato : 28-05-01 00:38

"Henning O. Mundbjerg" <h.olsen.mundbjerg@familie.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:9er4et$30v$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> ingredienser mixturen bestod af. Det var havebrugskonsulent
Erik Kiel som
> gav opskriften, vist nok i bladet "Haven".

Du kunne evt. prøve at kontakte Dansk Træplejeforening:
Sekretariat; Sankt Knudsvej 25, 1903 Frederiksberg C. tlf: 3386
0860. eller
Det danske Haveselskab, de har tlf rådgivning ved;
Overgartner Vilhelm Fleischer-Andersen:
man 10-12, tirs-fre 10-11 på tlf.: 3187 0889.
hvis du prøver dette, så skriv venligst til gruppen om resultatet.

Med venlig hilsen
Leif Johansen
--
Hjemmesiden for havefolket, både nybegynderen og den mere erfarne
http://www.havesider.dk