små fluer
Fra : karsten pedersen

Dato : 27-03-05 22:24

hvordan fjerner man små fluer fra huset
og hvor mon de kommer fra har
har prøvet at sprøjte skifte blomster og ledt alt igennem for evt rådne ting
eller andet fluerne kan stamme fra
nogen der har samme problem og kender løsningen

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-03-05 22:39

"karsten pedersen" <kpunited@privat.dk> wrote in message
> [...]
ting
> eller andet fluerne kan stamme fra
> nogen der har samme problem og kender løsningen

Det er sikkert bananfluer, som holder meget af (hengemt) frugt. Fjern al
frugt, eller læg det i køleskabet, så er problemet løst.

mvh
Preben

Fra : Sven

Dato : 27-03-05 23:05

> Det er sikkert bananfluer, som holder meget af (hengemt) frugt. Fjern al
> frugt, eller læg det i køleskabet, så er problemet løst.
>
> mvh
> Preben

Udklækkes disse bananfluer fra frugter? Eller hvor kommer de fra?

Sven

Fra : MVN

Dato : 28-03-05 07:20

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det er banan fluer,et måske lidt ulækkert men MEGET effektivt middel mod
bananfluer er (hvis de kommer fra potteplanter,som de som regel
gør(medmindre der er gammel frugt)) så put hvidløg i en kande vand,lad det
trække i et par timer og vand så alle potter med dette vand,gentag det 2-3
gange,så er de væk 100%

det virker men det kan lugte.....

MVN

Fra : Michael Laursen

Dato : 28-03-05 12:42

"karsten pedersen" <kpunited@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ting eller andet fluerne kan stamme fra
> nogen der har samme problem og kender løsningen
De øvrige svar der er givet tidligere er jeg enige i. Dog kan disse små
bæster også stamme fra et afløb, der ikke bruges så tit. De lever i det
sorte stads(slam), der er i afløbet, og har gode leveforhold her, hvis
slammet bliver vådt af og til. Jeg blev et sted på nettet rådet til at
gennemskylle afløbet med kogende vand nogle gange, som så skulle slå dem
ihjel.

Mvh. Michael Laursen (michael_laursen@tele2adsl.dk)
--
Hvorfor vente til i morgen med at bruge de penge,
som man ikke ved om man får mulighed for at bruge.