Fliser - hva' hedder 'et?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-03-05 15:18

Jeg står overfor at skulle smide 35m^2 fliser ned i indkørslen og har en
slant fliser af 2 typer. Men jeg har ingen idé soever hvad de 2 typer hedder
så jeg mangler et navn (og evt. en som ligger inde med en slant på cirka
35m^2 i det vestjydske til en "god pris" [tm]).

www.daydreamer.dk/diverse/flise1.jpg
www.daydreamer.dk/diverse/flise2.jpg

Nogen der kender navnet på de 2 typer fliser? - evt hvad brugtprisen per m^2
er realistisk set?

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-03-05 16:49

In news:4246c092$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Dennis Pedersen <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:
> www.daydreamer.dk/diverse/flise1.jpg

Hmm.. SF sten, eller ZF sten, eller sådan noget..

> www.daydreamer.dk/diverse/flise2.jpg
>
> Nogen der kender navnet på de 2 typer fliser? - evt hvad brugtprisen
> per m^2 er realistisk set?

Nr. 2 ligner en 6 kant flise (vanskeligt at se, da du er så tæt på at
man ikke kan se hele flisen..)
Bemærk at de findes i 2 næsten identiske størrelser (ca 2 cm forskel)
men de er s. svære at kombinere

Pris, et sted mellem afhentning - selvoptagning, og 30 Kr / M²

Tilgengæld er billederne tage i en s. høj opløsning, så selv med en 1GB
forbindelse tager de en krig at hente, og med 1280*1024 kan jeg ikke se
hele billedet :-/

Hint - prøv at komprimere..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-03-05 22:22

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:4246d5c9$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hmm.. SF sten, eller ZF sten, eller sådan noget..

Sikker?
Udfra http://www.dj-multiservice.dk/fliser.html - ville jeg mene det er
bølgesten?

> Nr. 2 ligner en 6 kant flise (vanskeligt at se, da du er så tæt på at
> man ikke kan se hele flisen..)
> Bemærk at de findes i 2 næsten identiske størrelser (ca 2 cm forskel)
> men de er s. svære at kombinere

Ok det skriver jeg bag øret

> [...]
>
> Tilgengæld er billederne tage i en s. høj opløsning, så selv med en 1GB
> forbindelse tager de en krig at hente, og med 1280*1024 kan jeg ikke se

Hm - de var allerede komprimeret :)
Det org. billede var ~2mega

Fra : Petersen_Michael

Dato : 28-03-05 08:22

In news:424723e4$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Dennis Pedersen <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

> Sikker?

Nope.

> Udfra http://www.dj-multiservice.dk/fliser.html - ville jeg mene det
> er bølgesten?

Lyder som et godt bud.

> Hm - de var allerede komprimeret :)
> Det org. billede var ~2mega

Jeg kan kun anbefale, at du til den her form for dokumentation,
komprimerer noget mere

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-03-05 12:01

On Mon, 28 Mar 2005 09:22:08 +0200, "Petersen_Michael"

>Jeg kan kun anbefale, at du til den her form for dokumentation,
>komprimerer noget mere

Ikke nødvendigvis "komprimerer" - hellere "skalerer". Der er ingen grund
til at sådan et billede er 1596 x 2048 pixels (tror jeg det var. Var det
kun det halve på hver led, så var billedet stadigt rigeligt stort til at
vi kunne se hvad det var, men ville kun fylde en fjerdedel når vi skulle
hente det hjem.

Fra : F.Hansen

Dato : 27-03-05 16:59

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4246c092$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>

> www.daydreamer.dk/diverse/flise1.jpg
> www.daydreamer.dk/diverse/flise2.jpg
>
> Nogen der kender navnet på de 2 typer fliser? - evt hvad brugtprisen per

Uni-sten nr1

seks kantede fliser, mener også nogle kalder dem bellahøj-fliser

Kender ikke priserne, kig evt hos www.dba.dk

Finn

Fra : T.K

Dato : 27-03-05 19:34

Billede nr 1 er hvad man her i det vestjylland kalder for bølgesten. Billede
nr 2 er en alm 30x30 sekskant.

Jeg er indehaver af ca. 35 kvm bølgesten i rød farvemix. Jeg vil faktisk af
med mine fliser - formentlig til næste forår. De vil til den tid kunne
afhentes mod optagning.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-03-05 22:23

"T.K" <t@fritid.tele.dk> wrote in message
> Billede nr 1 er hvad man her i det vestjylland kalder for bølgesten.
Billede
> nr 2 er en alm 30x30 sekskant.

Ok - så er det jo lidt nemmere at se hvad man går efter.

> Jeg er indehaver af ca. 35 kvm bølgesten i rød farvemix. Jeg vil faktisk
af
> med mine fliser - formentlig til næste forår. De vil til den tid kunne
> afhentes mod optagning.

Næste forår er lige sille nok.
Det skulle gerne være her i sommer der skulle ske noget (tror mine naboer er
ret træt af et se på den slagmark af en forhave jeg har :))

Fra : T.K

Dato : 28-03-05 09:50

Bare ok - når tiden er inde finder jeg nok et "offer" til at fjerne dem

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:42472439$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...