Magnolia
Fra : Heidi

Dato : 25-03-05 18:31

Hej gruppe,

Vi har fået en magnolia forærende, af typen Fragrant Cloud (som jeg ikke
har kunnet finde noget om på danske sider).
Vil bare gerne lige være sikker på hvornår det går an at plante den ud?
Skal vi være sikre på at der ikke kommer mere frost om natten først?
Og er det ikke korrekt at den skal stå i sol/halvskygge, i nogenlunde læ
for vinden, i jord med spaghnum?

--
Heidi

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-03-05 20:12

On Fri, 25 Mar 2005 18:31:20 +0100, "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote:

>Vi har fået en magnolia forærende, af typen Fragrant Cloud (som jeg ikke
>har kunnet finde noget om på danske sider).

Det er vist en nyere sort på det danske marked - jeg så den vist først
til salg hos grossisterne sidste år.

>Vil bare gerne lige være sikker på hvornår det går an at plante den ud?
>Skal vi være sikre på at der ikke kommer mere frost om natten først?

Den vil stå langt bedre plantet i haven, end i en potte. Det er først
hvis planten har stået længe i f.eks drivhus, så den har sat en masse
nye, bløde skud, at frost kan blive et problem. For langt de fleste
haveplanter er det bedst at få dem plantet så hurtigt som muligt. Så
glemmer man heller ikke at vande dem ....

>Og er det ikke korrekt at den skal stå i sol/halvskygge, i nogenlunde læ
>for vinden, i jord med spaghnum?

Jo, helt korrekt.

Fra : Heidi

Dato : 26-03-05 10:36

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> haveplanter er det bedst at få dem plantet så hurtigt som muligt. Så
> glemmer man heller ikke at vande dem ....

Den har en del knopper, hvoraf en enkelt faktisk er ved at springe ud.
Men vi forsøger os i dag med at plante den.

> Jo, helt korrekt.

Tak for svaret

--
Heidi