X-finer - et fund
Fra : Kaj

Dato : 25-03-05 12:46

Hej gruppe!
Hvor heldig kan man være? Da jeg forleden var på genbrugspladsen med
haveaffald, kom der en håndværker, som anbragte et stort stykke x-finer op
ad en kontainer. Det var helt nyt og jeg vuderede,at der var tale om en halv
plade, på det lange led. Det holdt stik. Det var en 22 mm plade på 66x244
cm! Jeg kunne heldigvis godt have den med i bilen - håndværkeren hjalp mig
oven i købet med at få den læsset.
Men nu spørgsmålet: Der er et stempel på pladen, hvor der bl.a. står ESP
Exterior og WBP bonding. Det må jo betyde, at pladen kan bruges
udendørs, men er der nogen der ved, hvad WBP står for?
MVH
Kaj

Fra : Hanzen

Dato : 25-03-05 13:53

"Kaj" <kasenxfejl@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Exterior og WBP bonding. Det må jo betyde, at pladen kan bruges
> udendørs, men er der nogen der ved, hvad WBP står for?

WPB betyder at pladen er limet med en lim der er vandfast. Det er
naturligvis ikke det samme som at den tåler at soppe i vand. Hertil kræves
bådekrydsfiner.
--
hilzen
hanzen

Fra : Kaj

Dato : 25-03-05 17:31

Hanzen <hanzen@mailmeNOT.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:424409c2$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> WPB betyder at pladen er limet med en lim der er vandfast. Det er
> naturligvis ikke det samme som at den tåler at soppe i vand. Hertil kræves
> [...]
Det var, hvad keg regnede med. Tak
Mvh
kaj

Fra : John Smith

Dato : 25-03-05 20:06

Hanzen wrote:

> WPB betyder at pladen er limet med en lim der er vandfast. Det er
> naturligvis ikke det samme som at den tåler at soppe i vand. Hertil kræves
> bådekrydsfiner.

WBP, står for Water Boil Proff. Og det er altså marine kvalitet - limen
altså.
Det der med Boil Proff betyder at man kan koge pladen i et stykke tid
uden at limen skiller fra træet.

John Smith