Mos på eternittag
Fra : Puk

Dato : 24-03-05 19:39

Hej alle sammen

Jeg kunne godt bruge lidt råd til, hvordan jeg bedst bærer mig ad med at
fjerne mos på et eternittag.

Selv forestiller jeg mig noget med en stivbørstet kost og så nogle
armkræfter. Men bør jeg bruge en eller anden form for kemikalier?

Der er asbest i taget, så en trykluftspuler er udelukket.

Mange hilsner
Puk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-03-05 20:09

"Puk" <Bitnisse"removethis"@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Selv forestiller jeg mig noget med en stivbørstet kost og så nogle
> armkræfter. Men bør jeg bruge en eller anden form for kemikalier?

Hvis du vil undgå gentagelse, må du fjerne årsagen, der oftest et træ(er).
Men ellers kommer du langt med Rodalon.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Puk

Dato : 24-03-05 20:49

> Hvis du vil undgå gentagelse, må du fjerne årsagen, der oftest et træ(er).
> Men ellers kommer du langt med Rodalon.

Skal jeg bruge Rodalonen blandet i vand og så simpelthen børste taget med
det?

Desværre er det et træ hos naboen der rager ind og skygger, og det kan jeg
vel ikke bare sådan lige fjerne.

Mange hilsner
Puk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-03-05 21:30

> [...]
> det?
>
> Desværre er det et træ hos naboen der rager ind og skygger, og det kan jeg

Hvis det rager helt ind over skel, kan du vel tale med naboen om en
reduktion. Men du har mærkværdigvis ikke RET til at fjerne noget selv, hvis
det ikke skaber fare, eller begrænser en indkørsel, eller skygger urimeligt
på jeres grund, eller skygger hækken ihjel.

Du sprøjter bare rodalonen på i tørvejr, men hvis du ikke 'tåler' at
processen tager meget lang tid, må du vel igang med skrubning, efterfulgt af
sprøjtning. Da der sælges flere koncentrationer, må du læse
brugsanvisningen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kaj

Dato : 25-03-05 13:08

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42431066$0$23062$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "Puk" <Bitnisse"removethis"@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil undgå gentagelse, må du fjerne årsagen, der oftest et træ(er).
> [...]

Hej
Rodalon er dyrt, men såvidt jeg ved, er det aktive stof i Rodalon
benzalkoniumklorid. Nogle byggemarkeder fører et algefjernings middel med
samme aktive stof - og noget billigere. Jeg tror midlet hedder Algin.
Desværrre kan jeg ikke finde den artikkel, hvor jeg har læst det. Den blev
ellers sakset -fra boligtillæget i vores avis.
MVH
Kaj

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-03-05 19:59

On Fri, 25 Mar 2005 13:07:49 +0100, "Kaj" <kasenxfejl@yahoo.dk> wrote:

>Rodalon er dyrt, men såvidt jeg ved, er det aktive stof i Rodalon
>benzalkoniumklorid. Nogle byggemarkeder fører et algefjernings middel med
>samme aktive stof - og noget billigere. Jeg tror midlet hedder Algin.

Der er noget som hedder AntiAlgin, og det er ganske rigtigt
benzalkoniumklorid man skal se efter - det er det som virker.
Jeg købte noget algefjerner i Jem og fix i sidste uge, det var også 10%
benzalkoniumklorid. Og noget billigere end Rodalon, men fuldt ud lige så
effektivt.

Fra : Uni Bull

Dato : 24-03-05 22:16

"Puk" <Bitnisse"removethis"@e-mail.dk> wrote in message

> Jeg kunne godt bruge lidt råd til, hvordan jeg bedst bærer mig ad med at
> fjerne mos på et eternittag.

Jeg valgte http://www.mj-tagservice.dk/

Han kommer i uge 22 og ordner mit tag. Jeg har dog ikke noget
træ fra naboen, men en antenne (der bliver fjernet i samme arbejdsgang)
som har været hyppigt besøgt af fugle... ...og deres efterladenskaber...

Jeg har intet at gøre med MJ - det kunne have været hvem-som-helst,
men valget faldt nu en gang på ham...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-03-05 08:18

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in message
> [...]
> som har været hyppigt besøgt af fugle... ...og deres efterladenskaber...
>
> Jeg har intet at gøre med MJ - det kunne have været hvem-som-helst,

Kan vi lokke pris og antal kvm tag ud af dig ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Uni Bull

Dato : 29-03-05 18:45

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Kan vi lokke pris og antal kvm tag ud af dig ?

Ja da - jeg har fået et tilbud på kr. 14500,- incl.
moms og hvad der nu hører til. Huset er på 114kvm
og taget skulle vist nok være 153kvm.
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : MVN

Dato : 09-04-05 06:12

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Ja da - jeg har fået et tilbud på kr. 14500,- incl.
> moms og hvad der nu hører til. Huset er på 114kvm
> og taget skulle vist nok være 153kvm.
> --
ikke for at virke klog,men en sådan proff. tagrenser bruger vel højtryk's
renser ???.... og det er lige præcis det vore kære ven puk skrev hun IKKE
ville bruge !!

MVN

Fra : Jens G

Dato : 09-04-05 07:21

On Sat, 9 Apr 2005 07:12:24 +0200, "MVN" <o@o.o> wrote:

>ikke for at virke klog,men en sådan proff. tagrenser bruger vel højtryk's
>renser ???.... og det er lige præcis det vore kære ven puk skrev hun IKKE
>ville bruge !!

Jeg tror de bruger en indretning med roterende børster og vand i et
"lukket" system, dvs at det vand der løber ned af taget genbruges via
nedløbsrøret, og skidt og eventuelle asbestfibre renses fra.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært