Food processor sløv
Fra : Søren LH

Dato : 24-03-05 15:40

Jeg bruger min food processor til at køre grøntsager igennem til hundemad,
og efter to gange at have kørt 10 kg grøntsager igennem er raspeklingen
blevet så sløv at maskinen kører alt for hurtigt varm. Og det er ellers en
Braun på 900 W.

Skal man virkelig købe ny klinge hver anden gang man har lavet hundemad,
eller hvad er meningen med sådan en maskine?

Med venlig hilsen
Søren

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 24-03-05 16:13

Søren LH wrote:
> [...]
>
> Skal man virkelig købe ny klinge hver anden gang man har lavet hundemad,
> eller hvad er meningen med sådan en maskine?

Køkkenudstyr som foodprocessorer o.l. til privatkøkkener er ikke
konstrueret til storproduktion af hundemad.

At den kører varm siger sig selv. Det har ikke noget at gøre med
effekten, men overbelastning/vold.

Kig nærmere i instruktionen, og læs hvor længe den må køre ad gange, og
pausetiden. (Hvis det står der. Jeg kan tvivle.)

At klingen bliver sløv efter 20 kg må du snakke med sælgeren om.

Jeg ved ikke hvad en gennemsnitsbruger kan have brug for på et år eller
noget i den stil. - Dvs. tilpas længe at den udfra normal brug må
forventes at blive sløv.

Spørg evt. i gruppen dk.kultur.mad+drikke

Mvh. Jørgen