Træpilleovn - råd søges
Fra : Andreas

Dato : 24-03-05 09:58

Jeg er brændt varm på to forskellige træpilleovne,
som skal varme vores nye hus på 140 m2 op.
Er der nogen, der har erfaringer med "Stefania"
eller "Divina" ?

Stefania har en ydelse på max. 9,5 KW, hvilket
efter sigende burde være nok til vores hus, der
er godt isoleret. Den koster 18.000,- kroner, hvilket
er ca. 12.000 mindre end den vist nok bedste på
markedet, Calimax. Problemet med Calimax-ovnene er,
at de ligner fyr og ikke brændeovne. Her har Stefania
den fordel, at den faktisk er ganske neutral i designet.
Det samme er Divina, men den har så en lidt større
ydelse på 11 KW og koster 25.000,- kroner.

Hvad kan man sige om de to ovne m.h.t.:

- støj. Larmer blæserne, sneglen etc ?
- ydelse. Blæser ovnen varmen ud i rummet ?
- vedligeholdelse. Er den svær at rense ?
- stabilitet. Kører den fint, selv om den blir rå-brugt ?

Håber nogen kan hjælpe - og på forhånd tak !

VH,

Andreas

Fra : Hans Pedersen

Dato : 24-03-05 18:30

On Thu, 24 Mar 2005 09:57:32 +0100, "Andreas" <mail@langkilde.nu>
wrote:

>Håber nogen kan hjælpe - og på forhånd tak !

Hej Andreas.

Hvor i landet bor du? Med andre ord, er du kunde hos enten Sydvest
Energi eller Energi Fyn?

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 25-03-05 04:24

"Andreas" <mail@langkilde.nu> wrote in message
> Jeg er brændt varm på to forskellige træpilleovne,
> som skal varme vores nye hus på 140 m2 op.
> Er der nogen, der har erfaringer med "Stefania"
> eller "Divina" ?

Prøv at tage et kig på www.titanheating.dk de har en del forskellige.

Br,
Morten, ejer af Mini Lux

Fra : Calle.

Dato : 25-03-05 14:49

Morten Brokjær Klostergaard wrote:
> Prøv at tage et kig på www.titanheating.dk de har en del forskellige.

Der er jo desværre ingen priser. Hvad måtte du smide for din.
--
Calle.

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 26-03-05 09:10

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message

> Der er jo desværre ingen priser. Hvad måtte du smide for din.

Den var ikke en af de helt billige ca. 25.000,-

Men de har også modeller der er billigere.

Br,
Morten

Fra : Andreas

Dato : 26-03-05 10:15

Jeg bor i Lyngby. Har kigget en del på nettet.
Både hos www.jimex.dk - www.hedestoker.dk
og hos titanheating. Og så har jeg besøgt
Billigopvarmning i Greve, som forhandler
calimax-ovne. Og så har jeg fundet
en ovn, som jeg synes ser ret interessant ud:
Silvia fra Italienske EcoTeck - www.ecoteck.it

Men den ovn forhandles ikke af nogen af dem,
jeg har talt med. Og i øvrigt, vil jeg nødig
købe en ovn, før jeg har hørt og set den køre.

Er der nogen der ved, hvor det største udbud af
ovne er i DK ? Gerne et sted, hvor forretningen
har sat dem til.

VH,

Andreas