Keramisk kogeplade vedligeholde?
Fra : Olsen

Dato : 22-03-05 00:55

Vi har nys erhvervet sådan et udyr.

Hvordan vedligeholder vi det?

Selv om der fulgte noget spay med synes vi stadig det ser fedtet ud.

\Olsen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-03-05 09:45

"Olsen" <xxsnipnospamyy@olsen.mail.dk> wrote in news:423f6038$1$169
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Vi har nys erhvervet sådan et udyr.
>
> Hvordan vedligeholder vi det?
>
> Selv om der fulgte noget spay med synes vi stadig det ser fedtet ud.

Jeg vedligeholder min med at den bliver tørret af efter hver gang jeg har
brugt den, desuden har jeg en skraber (eller skalpel) som jeg bruger hvis
der er noget som er brændt fast eller lign. Det virker ganske fint.

En gang om måneden eller lign. (igen afhængig af brug) der får den med
noget meget meget fint slibe/pudsemiddel jeg har købt ved forhandler,
dette skal jeg bare lade sidde i 10 minutter og så tørre godt efter med
en grydesvamp (de tofarvede) så bliver pladen helt ren og fin. Jeg har
endnu ikke observeret at det ridser pladen (udover dem der var da jeg
købte huset). Til sidst bliver den så tørret af med en god fugtig
karklud eller lign for at få al slibemidlet væk.

For at slippe for striper og lign (pga kalk og andet trælst) så tørrer
jeg altid efter med et viskestykke.

Hvis det bare er fordi den er fedtet så tør den af med en karklud vædet i
opvaskevand eller lign (eller giv den et par dråber opvaskemiddel og puds
efter). Det lyder måske af meget, men det tager mig max 5 minutter at
rengøre den, og det er væsentlig nemmere at gøre det hver dag end at
springe over.

Thomas