Bordben på laminatbord
Fra : Bente

Dato : 20-03-05 20:00

Ved ikke om jeg skriver til rette gruppe.....

Vi har fået fat i et billigt bord/stole sæt. Bordet er af hvid laminat (tror
jeg nok, det har i hvertfald en hård hvid overflade) og der er huller under
pladen til at skrue benene fast i. Men men men.... Vi har fået de forkerte
bordben med og forretningen kan ikke skaffe de rigtige. Faktisk kan vi
rigtig godt lide de "forkerte" bordben, Men skruehullerne sidder ikke
rigtig. Hvordan skruer vi bordbenene fast. Kan vi bare skrue skruer direkte
i bordpladen? Eller kan man evt. hamre sådan en lille "dims" i, og derefter
skrue en bolt i? Hvad er den bedste løsning?

Med venlig hilsen

Bente

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 20-03-05 21:21

Bente skrev:

> Ved ikke om jeg skriver til rette gruppe.....

Jo, det er helt fint

> Hvordan skruer vi bordbenene fast. Kan vi bare skrue skruer direkte
> i bordpladen? Eller kan man evt. hamre sådan en lille "dims" i, og derefter
> skrue en bolt i? Hvad er den bedste løsning?

Hvis det er et billigt bordsæt, vil jeg gætte på, bordpladen er af
mellamin, og ikke laminat der gerne er noget dyrere.

Men I skal altså have bordbenene sat fast, og det gør I med nogle
passende skruer. I skal helst bore lidt for, enten med en boremaskine
eller et såkaldt platbor, så skruen lettere kan få fat. Pas nu på med
ikke at bruge *for* lange skruer. Overfladen på pladen tåler bare
ikke, at skruens spids presser for hårdt på.

--
Venlig hilsen
Svend Erik