nyt hus til kolonihave - novice
Fra : Peter T.

Dato : 20-03-05 17:39

Jeg købte en kolonihave i efteråret, hvor huset pænt sagt er faldefærdigt.
Så nu har jeg besluttet mig for at rive rønnen ned og købe et nyt. Her
tænker jeg på et modulopbygget hus på 25-50 m2, da adgangen til haven er
temmelig smal (en 40-50 meter lang sti på 1 meters bredde).
Jeg har søgt efter modulopbyggede huse på google uden held, da jeg
simpelthen ikke ved hvilke ord, jeg skal søge på. Kan I hjælpe mig?`

Jeg mindes et indslag på tv for 3-4 år siden, hvor en mand fortalte, at han
havde købt et modulopbygget sommerhus i Sverige og have fået det fragtet
til Danmark, der skulle være meget billigere end herhjemme. Er det stadig
gældende og hvis ja; hvilke firmaer i Sverige sælger sådanne huse?

--
Udsolgt!

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 20-03-05 18:13

On 20 Mar 2005 16:39:23 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

> [...]
>til Danmark, der skulle være meget billigere end herhjemme. Er det stadig
>gældende og hvis ja; hvilke firmaer i Sverige sælger sådanne huse?

De fleste modulopbyggede huse kommer normalt i nogle forholdsvis store
moduler, der skal løftes på plads af en kran el. lign - fordelen er
jo, at der ikke skal så mete arbejdskraft til på byggepladsen, så jo
større moduler, jo bedre.
Så måske var det smartere at købe et alm. bjælkehus el. lign. som
samlesæt, der lettere kan transporteres ind i haven med håndkraft.

Hvis du har mod på at lave en stor del selv så kan du lave dit eget
"modulhus". Gør Det Selv-bladet havde i 2003/2004 en serie om at bygge
et sommerhus op i små moduler, det virkede som en ret smart og rimelig
effektiv selvbyggermetode.

Fra : Peter T.

Dato : 21-03-05 04:28

leverede følgende historie fra de varme lande:

> [...]
> moduler, der skal løftes på plads af en kran el. lign - fordelen er
> jo, at der ikke skal så mete arbejdskraft til på byggepladsen, så jo

Det vil jeg tage med i overvejelserne. :)

> [...]
> "modulhus". Gør Det Selv-bladet havde i 2003/2004 en serie om at bygge
> et sommerhus op i små moduler, det virkede som en ret smart og rimelig

Jeg vil prøve at kigge efter det på biblioteket.

--
Udsolgt!

Fra : Peter T.

Dato : 21-03-05 04:44

Peter T. leverede følgende historie fra de varme lande:

> Jeg har søgt efter modulopbyggede huse på google uden
> held, da jeg simpelthen ikke ved hvilke ord, jeg skal søge på. Kan I
> hjælpe mig?

Jeg fedtede lidt med google igen, og så var der vist bingo.

Er det nogen, som har erfaringer med følgende virksomheder:

TimLog <http://www.timlog.dk/>

Arbrå Stugan <http://www.arbra-stugan.se/dansk/default.asp>

BjørnBo <http://www.bjornbo.dk/>

og Knudsens Plantage <http://www.knudsens-plantage.dk/bjaelke/index.htm>