kælder
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 17:08

Hej
Vi skal overtage et dejligt hus her den 1 maj. Og der er en kælder på 36
kvadratmeter. Men den står med de bare mure. Der er ingen fugt og rummet er
opvarmet.
Kan man bare male lige på de bare væge?
Gulvet er beton. For at isolere det hvad kan vi da gøre?
Det hele må self. ikke koste en formue men det skal self. også være i
orden...
Nogen der har nogle ideer.....?

Lone

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 17:23

On Sat, 19 Mar 2005 17:07:31 +0100, "Lone Nielsen"
<Lone.NielsensnabelAtdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>Gulvet er beton. For at isolere det hvad kan vi da gøre?
>Det hele må self. ikke koste en formue men det skal self. også være i

ja Lad det være som det er.

men ellers kan du bare male på væggene, det kommer jo lidt an på
hvilken overflade du ønsker.

det med at isolere gulvet er vel noget med at du vil grave dækket op.
føj.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Petersen_Michael

Dato : 19-03-05 20:39

In news:423c4e14$0$693$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Lone Nielsen <Lone.NielsensnabelAtdcadsl.dk> wrote:

Hej Lone,

> Vi skal overtage et dejligt hus her den 1 maj. Og der er en kælder på
> 36 kvadratmeter. Men den står med de bare mure. Der er ingen fugt og
> rummet er opvarmet.
> Kan man bare male lige på de bare væge?

Det mest egnede vil nok være at benytte Sempexo.

> Gulvet er beton. For at isolere det hvad kan vi da gøre?

Benyt nogle filt gulvmåtter, og læg vinyl, linoleum, eller gulvtæppe
oven på.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : mg

Dato : 21-03-05 16:46

> Benyt nogle filt gulvmåtter, og læg vinyl, linoleum, eller gulvtæppe
> oven på

Det vil jeg nu fraråde, vinyl/tæpper er alt for tætte, i en ældre kælder,
hvor der ikke er isolering under, er der som regel en lille fugt vandring op
igennem dækket det meste af tiden, det kappilar brydende lag magler , det
indebærer at hvis du eks lægger vinyl på. så vil det være fugt neden under,
gro bund for små dyr osv,
har selv en kælder med de samme egenskaber, du kan tjekke om der er fugt ved
at lægge et stykke plastic ud på gulvet i nogle dage f,eks 1 kvm og så se
om betonen bliver mørk, så er der nemlig fugt,
Vil gerne høre dit resultat , hvis du altså prøver
bedst er det at lægge et bræt rundt ved plasticen eller tape det fast.
Vil godt komme med nogle bud på løsning,
men først når du har prøvet ovenstående

Venlig Hilsen

Fra : CC

Dato : 22-03-05 01:22

Tja - det afhænger lidt af hvad rummet skal bruge til.
Skal det være legerum eller fjernsynsrum ? (det må sandsynligvis ikke bruges
til soverrum), vil jeg gøre følgende:
Gulvet: Fugtspærre, 100 mm strøer, 100 mm isolering,
plankegulv/parketgulv/gulvspånplader med tæppe.
Vægge. Præisoleret gipsplader (varmevæg), spartling, malefilt og maling.