Bestilling af vinduer...
Fra : TexasFlood

Dato : 17-03-05 21:21

Hej gruppe.

Jeg står og skal have fabrikeret 3 kvadratiske 58 x 58 vinduer med fast karm
til vor nye tilbygning malet i RAL9010 (hvid).
Vinduerne skal sidde indvendig i huset så de bliver ikke udsat for vejr og
vind.

Jeg har nu surfet en del rundt på nettet men er efterhånden blevet mere
forvirret
da der jo findes ganske mange vinduesfabrikanter.
Problemet er at det gerne må være billigt men det skal dog også være en
rimelig kvalitet.

Er der nogen der har noen de kan anbefale - helst i Nordsjælland da jeg så
selv kan afhente dem.. ?

Carsten :0)

Fra : Chriz

Dato : 17-03-05 22:50

Jeg ved ikke hvad dit priskriterium er men www.stmvinduer.dk har leveet
fuldt op til
mine forventninger. Super kvali, rimelig pris.

mvh

Chriz

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 18-03-05 02:19

> [...]
> rimelig kvalitet.
>
> Er der nogen der har noen de kan anbefale - helst i Nordsjælland da jeg så

Det billigste ville være at lave dem selv. Drivhusglas (ca 50x50) , nogle
reglar, lidt lister og noget "gummi bånd". Så er det ellers bare igang med
elhøvl og overfræser. Hvis man ellers er til den slags

Og har man ikke værktøjet er det en god undskyldning til at købe det....

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-03-05 01:42

TexasFlood wrote:

> [...]
> fast karm til vor nye tilbygning malet i RAL9010 (hvid).
> Vinduerne skal sidde indvendig i huset så de bliver ikke udsat for

Hvorfor skal det være et specialmål? Du vil sikkert kunne få vinduerne meget
billigere ved at købe standardmål 59*59 cm.

Vinduer laves i standardmål, der er ((størrelser delelig med 20 cm.) minus
en cm.). Derved passer de ind i murhuller, som har størrelser delelige med
20 cm. og med plads til fuge.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : TexasFlood

Dato : 19-03-05 08:30

Hullet i muren er faktisk 60, men jeg kunne se på de fleste
vinduesfabrikanterat de oftest
trækker 2 cm fra hulmålet.

Ideen med min mail er egentlig at høre om der er visse af de billigere
vinduefabrikanter
som man skal holde sig fra.
Jeg har hørt at Jysk Vindues Kompagni ikke altid holder standarden mht.
kvalitet.

Carsten

Fra : Mads Madsen

Dato : 21-03-05 15:53

TexasFlood wrote:

> Hullet i muren er faktisk 60, men jeg kunne se på de fleste
> vinduesfabrikanterat de oftest
> trækker 2 cm fra hulmålet.

Murmodulet er ikke 200, men 300 mm. Dit murhul burde derfor være omkring 61
cm. bredt - 2x300 mm plus en halv fuge i hver side. Standardvinduet er
derfor også 59 cm - 2x300 mm minus en halv fuge i hver side.

Et standardvindue burde under alle omstændigheder passe. Ellers kan du
brokke dig til mureren.

Det er i hvert fald sådan jeg har fået det forklaret under min uddannelse
til teknisk designer.

/Mads