Revner i mur, er de farlige?
Fra : Lars

Dato : 10-03-05 19:56

Hej

Vi skal ud og kigge på rækkehus fra 1975. Det er i beton med hvide mursten
uden på, og fladt tag. I tilstandsrapporten står der at der er revner i
facaden mellem de to vinduer i stuen og på 1. sal (altså henover etage
adskillelsen), de følger fugerne, og er nævnt som en K1 i
tilstandsrapporten.

Hvor farlige er sådanne revner? Skal jeg holde mig fra det, eller kan man
bare kradse de gamle fuger ud, fugte godt, og fuge det op igen? Er der nogle
"tommelfinger-regler" man kan holde sig til, når man ser revner i murværket?
Altså om de er mindre "farlige" når de er mellem vinduer, end hvis det var
fra et vindue og ned til soklen? Eller andet?

Mvh, Lars

Fra : Chriz

Dato : 10-03-05 21:50

Først find ud af om du seriøst kan lide huset.
Hvis det er tilfældet ring da til en byggesagkyndig. De få tusinde det koster er
godt givet ud. Dere kunne jo faktisk være andet end det du har set og
tilstandsrapporter er ikke til at stole på.

mvh

Chriz