Tilbygning - hvad koster det og hvem skal/~
Fra : SA

Dato : 07-03-05 22:23

Hej NG.

Vi påregner snarest muligt at skulle have lavet ca. 30m2 tilbygning til
huset, i ét rum.
Der skal mures vægge op, støbes gulv(med gulvvarme), ingen sanitet, laves
el, monteres vinduer osv. osv..

Idet vi faktisk ikke vil lave så meget selv, hvordan skal man gribe det an,
så det bliver billigst muligt?

Vi bor lidt nord for Århus, hvis det kan være en hjælp.

På forhånd tak

/SA

Fra : Leonard

Dato : 07-03-05 22:31

"SA" <buffalo_bill@iname.com> wrote:

>Idet vi faktisk ikke vil lave så meget selv, hvordan skal man gribe det an,
>så det bliver billigst muligt?

Find et firma der vil give tilbud på det hele,
find selv frem til de forskellige der skal bruges, murer, vvs,
elektriker, tømrer, arkitekt og indhent tilbud fra hver af dem,
og overvej derefter om det ikke er sjovere at bygge det selv ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-03-05 08:19

"SA" <buffalo_bill@iname.com> wrote in message
> [...]
an,
> så det bliver billigst muligt?
>

> Vi bor lidt nord for Århus, hvis det kan være en hjælp.

Jeg har kun hørt godt om http://www.klitteogjensen.dk/ fra Hinnerup
De påtager sig vist også at styre entreprisen.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Torben Petersen

Dato : 12-03-05 12:10

Hej SA

Held og lykke med projektet.

Den billigste måde at gribe det an på, er ved først at lave
forarbejdet godt. Lav helt nøjagtig en plan over hvad der skal
laves. Helt ned i detaljerne. Som jeg ser det, så er der kun
elarbejdet, som du skal have en proff. til. Ellers prøv og
undersøg grundigt, hvem du har af venner eller bekendte, som kan
udføre sådan et arbejde. Arbejdsløn er nogle steder det halve af
projektets pris. Jeg har selv været igang med en større
tilbygning, og her havde jeg hjælp til det meste. Det du bare skal
huske, er at tegne en byggeKaskoforsikring, så du forsikre denne
medhjælpere for ulykker, og et andet vigtig punkt, husk at
forsikringen også skal dække tyveri af de materialer du bestiller
hjem.

Har du ingen der kan hjælpe dig, så er det selvfølgelig den tunge
gang til kasse1. Men for gud skyld, få det på skrift inden du
starter. Så omkostningerne ikke løber løbsk.

God vind

Torben
(Augustenborg)Als