Mineralsk terpentin stinker...
Fra : Uni Bull

Dato : 07-03-05 18:56

Hej.

Vi har fået vasket en klud der var dyppet i
mineralsk terpentin - problemet er at kluden
er blevet vasket i vaskemaskinen...

Kluden er for længst smidt ud, men lugten
hænger stadig i vaskemaskinen. Selvsagt
vil vi nødigt vaske tøj før stanken er væk,
men hvordan?

Vi har skyllet maskinen igennem flere gange,
men det kunne godt tyde på at vi skal bruge
én eller anden form for hjælpemiddel...

Hvilket?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 07-03-05 20:41

On Mon, 7 Mar 2005 18:56:05 +0100, "Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote:

> [...]
>men hvordan?
>
>Vi har skyllet maskinen igennem flere gange,
>men det kunne godt tyde på at vi skal bruge

Prøv at putte sæbe og skyllemiddel i maskinen (evt. med en klud i) og
kør et vaskeprogram igennem.

Lars

Fra : Anette

Dato : 07-03-05 20:44

Uni Bull wrote:
> Kluden er for længst smidt ud, men lugten
> hænger stadig i vaskemaskinen. Selvsagt
> vil vi nødigt vaske tøj før stanken er væk,
> men hvordan?

Uden at ville "lægge hovedet på blokken" vil jeg tro at en 40 grades vask
med vaskepulver og citronsyre bør kunne gøre det.
Terpentin er jo et "petro"produkt som efterlader en fedtet hinde inde i
maskinen. Det burde citronsyre eller måske eddike kunne "gøre kål på" uden
at skade maskinen.
Sulfo ( opvaskemiddel) kan også tage det meste, men det skummer helt vildt i
en vaskemaskine og alt det skumhalløj er ikke til at komme af med igen

/ Anette

Fra : Uni Bull

Dato : 07-03-05 21:30

"Anette" <abc@def.es> wrote in message

> [...]
> i en vaskemaskine og alt det skumhalløj er ikke til at komme af med igen

Fremragende. Det bliver en deciliter eddike istedet for vaskemiddel og
så afsted med en almindelig 40 graders vask.

Jeg håber det hjælper!
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Uni Bull

Dato : 08-03-05 21:57

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in message

> Jeg håber det hjælper!

Det gjorde det. To vaske med et par deciliter ganske
almindelig eddike hjalp.

Tak for det!
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Armand

Dato : 07-03-05 23:31

Uni Bull wrote:
> [...]
> smidt ud, men lugten hænger stadig i vaskemaskinen.
> Vi har skyllet maskinen igennem flere gange,
> men det kunne godt tyde på at vi skal bruge

Varme!
Kør en kogevask (á arbejdstøj?) igennem og se om ikke olieproduktet er
forsvundet derefter!

--
Armand.