Rengøring af ovn
Fra : Søren

Dato : 06-03-05 16:56

Jeg har problemer med rengøring af min ovn fordi jeg
nok ikke har været rigtig flittig til regelmæssig rengøring.
Hvad er det bedste middel med mindst brug af knofedt.
--
Venlig hilsen Søren

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 08:21

- brændeovn? eller...
mvh. Henrik

Fra : Søren

Dato : 06-03-05 17:36

Sådan en som man steger flæskesteg, ænder mm. i.
--
Venlig hilsen Søren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-03-05 18:04

Søren wrote:
> Sådan en som man steger flæskesteg, ænder mm. i.

Som Buffy og Inger anbefaler: Ovnrens - købes i supermarkedet ved
rengøringsartikler. Spray på, varm op, vask af. Det kan ikke være nemmere.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Lars

Dato : 07-03-05 11:46

Hejsa,

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message

> Som Buffy og Inger anbefaler: Ovnrens - købes i supermarkedet ved
> rengøringsartikler. Spray på, varm op, vask af. Det kan ikke være nemmere.

Jooo... Med ovn med pyrolyse kræver det blot en fugtig klud til asken

** Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-05 17:09

Lars wrote:

> Jooo... Med ovn med pyrolyse kræver det blot en fugtig klud til asken

Ja, sådan en ovn er dejlig nem at holde ren. Men du har så også betalt for
den luksus. ;)

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 09:38

"Søren" <Søren@ingenspam.tak> skrev i en meddelelse
> Jeg har problemer med rengøring af min ovn fordi jeg
> nok ikke har været rigtig flittig til regelmæssig rengøring.
> Hvad er det bedste middel med mindst brug af knofedt.

Ovnrens virker og det er nemt.
Mange mennesker bruger også Brun sæbe, så det er også en mulighed.
Jeg synes dog at ovnrens er det nemmeste.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-03-05 10:20

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse
..

> Ovnrens virker og det er nemt.
> Mange mennesker bruger også Brun sæbe, så det er også en mulighed.
> Jeg synes dog at ovnrens er det nemmeste.

Enig.
Jeg har forladt den brune sæbe til det formål.

Hilsen Inger

Fra : Armand

Dato : 06-03-05 21:10

Buffy wrote:
> "Søren" <Søren@ingenspam.tak> skrev i en meddelelse

> Ovnrens virker og det er nemt.
> Mange mennesker bruger også Brun sæbe, så det er også en mulighed.
> Jeg synes dog at ovnrens er det nemmeste.

Og plader; rist og bradepande klares med en nat i en sort skraldesæk der
lige har fået et skvisj salmiakspiritus med på vejen inden lukning af
sækken!!

--
Armand.

Fra : Susanne

Dato : 06-03-05 22:59

"..."
> Og plader; rist og bradepande klares med en nat i en sort skraldesæk der
> lige har fået et skvisj salmiakspiritus med på vejen inden lukning af
> sækken!!
"..."

Skal der også ovnrens på eller bare salmiakspiritus? Kunne du forklare lidt
nærmere om denne metode - har nemlig en bageplade der trænger til en
ordentlig overhaling.....

På forhånd tak.
Mvh.
Susanne.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-05 00:00

Susanne wrote:

> Skal der også ovnrens på eller bare salmiakspiritus?

Kun salmiakspiritus. Dampene får alt fastbrændt fedt til at forsæbe og næste
dag er det let at skylle af. Min kone bruger det også, det er yderst
effektivt.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Susanne

Dato : 07-03-05 14:40

"..."
> Kun salmiakspiritus. Dampene får alt fastbrændt fedt til at forsæbe og
næste
> dag er det let at skylle af. Min kone bruger det også, det er yderst
> effektivt.
"..."

Ok, tak for rådet!

Mvh.
Susanne.

Fra : Søren

Dato : 10-03-05 03:35

Tak for alle svarene. Jeg har købt en flaske salmiakspiritus
og hældt halvdelen i en sort plastpose med grilriste mv.
for natten. Jeg er spændt på at se resultatet i morgen.

I øvrigt står der en rengøringsopskrift på bagsiden af
flasken. Den siger: Kan blandes med brun sæbe til en
grød og smøres på grilriste mv., lægges i en plastpose
i 24 timer. Rengøres herefter med vand.

Den opskrift prøver jeg næste gang.
--
Venlig hilsen Søren