Afløb til vaskemaskine
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-03-05 19:09

Hej

Jeg har det problem når min vaskemaskine pumper ud, så kan afløbet ikke
følge med.....

Der er afløb med vanlås, rør til brusekabine og videre til vaskemaskine....

Når vaskemaskinen pumper ud, kommer der vand i brusekabinen, men det er
somom afløbet i brusekabinen suger luft fra hovedafløbet med
vandlåsen...så det bobler i brusekabinens afløb.
Når det værste vand er løbet igennem vandlåsen løber vandet
tilbage fra brusekabinen... højden er højrere i brusekabinen end
hovedafløbet.. men det er jo godtnok ikke meget.. Men hovedadløbet er fyldt
helt op når maskinen pumper ud...

Det med vand i brusekabinen irretere mig en del, da jeg tit sortere tøjet og
smider det i brugekabinen.. og så bliver det jo vådt...

Kan man på en måde begrænse det vand der kommer fra vaskemaskine så den ikke
pumper så hurtigt ud?

en anden ting, hvis jeg renser aflløbet med toilet børsten bliver afløbet
lidt bedre.. Er der noget man kan kommer rundt i vandlåsen med?

Fra : Armand

Dato : 05-03-05 21:06

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> følge med.....
> Kan man på en måde begrænse det vand der kommer fra vaskemaskine så den ikke

Man kunne også lave et mindre kar som reservoir, hvorfor vandet så løber
roligere fra; men det såvel som en mindre mængde fra maskinen er kun en
halvredder og vil ikke være holdbar i længden!

> en anden ting, hvis jeg renser aflløbet med toilet børsten bliver afløbet
> lidt bedre.. Er der noget man kan kommer rundt i vandlåsen med?

Det ér afløbet der er sat til i sæbe rester (p.g.a. overforbrug??) og
kræver en rensning!
I min vaskekælder er der et 10-cm's kloak-rør der stikker det fornødne
op - Går bagom vaskemaskinen inde i krogen - løber et par meter til
gulvristen og har en 90° ned-bøjning på lige over risten og dét har jeg
oplevet tilstoppet i gråligt sæbesnask så vandet stod ovenud fordi det
ikke kunne løbe igennem.

Børster og rensebånd kommer man nok ikke langt med, det bedste værktøj
er nok en rensedyse på vandslange og så spule mod afløbsretningen!

--
Armand.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-03-05 23:27

Bjarke Hansen wrote:

> Jeg har det problem når min vaskemaskine pumper ud, så kan afløbet
> ikke følge med.....

> Der er afløb med vanlås, rør til brusekabine og videre til
> vaskemaskine....

Jeg gætter på, at vandlåsen i gulvafløbet er groet til i sæbeslam. Det skal
renses en gang imellem.

> Er der noget man kan kommer rundt i vandlåsen
> med?

Den bedste løsning er at fjerne gulvristen og stikke klørfem der ned. Det er
hammer-ulækkert, men den mest effektive måde at få det hele revet løst og
spulet videre ud gennem systemet.

Trøst dig med, at man kan vaske hænder bagefter.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Aksel

Dato : 06-03-05 11:17

> en anden ting, hvis jeg renser aflløbet med toilet børsten bliver afløbet
> lidt bedre.. Er der noget man kan kommer rundt i vandlåsen med?

Hvis dit afløb er med vandlås i rustfrit stål, skal du løsne de fire skruer
der sidder i pladen rundt om udløbsrøret, så kan du løfte røret op og fjerne
den samling af hår og ulækkert snask der stopper vandlåsen.

Hilsen Aksel