loftsbrædder i 120x15 mm
Fra : Robert Andersen

Dato : 18-02-05 20:32

Efter vi har flyttet et indbygget skab i vores soveværelse står vi og
mangler nogle ludbehandlede loftbrædder der svjv er af målende 120x15
mm, den størrelse mindes jeg ikke at have støt på :o/
Er der nogen der ved hvor loftbrædder i den størrelse kan købes ?

pft.

/Robert

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-02-05 20:35

Robert Andersen - rowand@fjerndetteget2net.dk
4216429c$0$48728$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
skrev følgende:
> [...]
> mm, den størrelse mindes jeg ikke at have støt på :o/
> Er der nogen der ved hvor loftbrædder i den størrelse kan købes ?

Det lyder som brede frugtkassebrædder. :)

Er du sikker på den tykkelse? Normalt er de 120x19 (5"-3/4").

--
Martin Petersen
"Snedigt hva', kælling!"

Fra : Robert Andersen

Dato : 18-02-05 20:59

> Det lyder som brede frugtkassebrædder. :)

Gid det var så vel, så ville det være billigt at "lukke hullet"

> Er du sikker på den tykkelse? Normalt er de 120x19 (5"-3/4").

Har lige målt efter, og jomindre de er krøbet den tid de har siddet der,
så er de 120 x 15 mm :o/
Det kan da ikke passe at der skal helt nyt loft op

/Robert

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-02-05 21:30

Robert Andersen - rowand@fjerndetteget2net.dk
42164902$0$48672$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
skrev følgende:

> Gid det var så vel, så ville det være billigt at "lukke hullet"

> Har lige målt efter, og jomindre de er krøbet den tid de har siddet
> der, så er de 120 x 15 mm :o/
> Det kan da ikke passe at der skal helt nyt loft op

De findes jo nok... Et alternativ kunne måske være at få høvlet 4 mm af de
tykke brædder....

--
Martin Petersen
"Snedigt hva', kælling!"

Fra : C.H

Dato : 20-02-05 22:29

øhhh - 5" er det ikke 125 mm..........

Er tømmerhandler og der plejer det at være sådan.

Iøvrigt er loftbrædder lavet af en 19 x 125 mm og herefter bearbejdet så den
i færdig mål fint kunne holde omtale mål.

Prøv lige at drible ned i den lokale og mål brædderne - selvom der måske
står noget andet på skiltet...

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-02-05 23:44

On Fri, 18 Feb 2005 20:31:40 +0100, "Robert Andersen"
<rowand@fjerndetteget2net.dk> wrote:

> [...]
>mm, den størrelse mindes jeg ikke at have støt på :o/
>Er der nogen der ved hvor loftbrædder i den størrelse kan købes ?

Loftsbrædder er høvlede/fræsede 5x3/4" (125x19 mm)- og der forsvinder
jo noget i den proces, derfor kan enkelte brædder godt ryge helt ned
på 15 mm ti tykkelsen, ligesom der altid ryger noget i bredden. Det er
altså en ganske alm. standardstørrelse, du skal have fat i.

Lars

Fra : John T.

Dato : 21-02-05 00:52

> på 15 mm ti tykkelsen, ligesom der altid ryger noget i bredden. Det er
> altså en ganske alm. standardstørrelse, du skal have fat i.
>
> Lars

Jeg har lige købt ludbehandlet 120x15 hos "Birksted" i Næstved
til 79,- pr. kvm. til badeværelset, blev færdig i dag !
Så Robert har ret vedr. mål !!
Mvh. John

Fra : John T.

Dato : 21-02-05 01:06

Kom lige til at tænke på, at Robert sikkert mener "Profilbrædder"
Læs om brandsikkerheden ved 15 mm. profilbrædder her:
http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/1364.aspx
John

Fra : Robert Andersen

Dato : 21-02-05 10:21

> Jeg har lige købt ludbehandlet 120x15 hos "Birksted" i Næstved
> til 79,- pr. kvm. til badeværelset, blev færdig i dag !

Mange tak ! Hvis ikke vores lokale trælast(er) kan skaffe brædderne, ved
jeg da hvor de kan købes

/Robert

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 21-02-05 12:40

On Mon, 21 Feb 2005 00:51:37 +0100, "John T." <kispus@despammed.com>
wrote:

>Jeg har lige købt ludbehandlet 120x15 hos "Birksted" i Næstved
>til 79,- pr. kvm. til badeværelset, blev færdig i dag !
>Så Robert har ret vedr. mål !!
>Mvh. John

Var de mærket med det mål i butikken - eller målte de bare de
120x15mm? (120x15 er nemlig ikke et mål, der normalt eksisterer i
træbranchen)

Fra : John T.

Dato : 21-02-05 13:04

> Var de mærket med det mål i butikken - eller målte de bare de
> 120x15mm? (120x15 er nemlig ikke et mål, der normalt eksisterer i
> træbranchen)

Så se lige her!!
http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/1364.aspx

De her nok være væk fra hylderne grundet tvivl om brandfare,
men målene er rigtige nok !
John