Bruge grafik som knapper
Fra : mholck@tele2adsl.dk

Dato : 04-05-05 20:36

Hej !
Jeg har forsøgt at fjerne den grimme, grimme kant der er omkring
command buttons, kan man overhovedet det?? ) Jeg har pt. opgivet og
arbejder derfor med en løsning med grafik.
Men...Kan jeg få grafikken til at skifte v. mousedown, og der er
STADIG en sort kant om grafikken, selv om den er sat til "Flat",
hvordan laer jeg en knap der smelter ind i GUI uden at disse slemme
kanter ses??? jeg kan i hvertilfælde ikke finde en "mouseóver" prop.

anyone ??

M.

Fra : Helge Duif

Dato : 04-05-05 22:06

Hej, nu er jeg total nybegynder i VB og jeg er ikke lige i nærheden af den
computer, hvor jeg har det installeret, men jeg mener at du i properties,
skal sætte Appearence til ikke at være 3D...

mvh. Helge

Fra : Mox

Dato : 05-05-05 08:56

Helge Duif wrote:
> [...]
> computer, hvor jeg har det installeret, men jeg mener at du i
properties,
> skal sætte Appearence til ikke at være 3D...

Hej Helge !
Tak for svaret......

Ja, det er rigtigt at den option du nævner ligger i properties....den
virker bare ikke på command-buttons ( sjovt valg at den så er med
ikk´ ? )

Nå, men jeg har løst det..hvis du vil vide hvordan, kan du lige
replye..

VH
M.

Fra : DL

Dato : 05-05-05 12:28

Sæt Style=Image, og 3d=false

Fra : Mox

Dato : 05-05-05 12:44

Øhh.. mener du "Apperance = 0-Flat" og Style= "1 - Graphical" i så
fald virker det ikke , ellers tak for indsatsen Jeg har som sagt
løst det. men ellers tak !
M.

Fra : DL

Dato : 06-05-05 08:46

>Øhh.. mener du "Apperance = 0-Flat" og Style= "1 - Graphical" i så
>fald virker det ikke , ellers tak for indsatsen Jeg har som sagt
>løst det. men ellers tak !

Yes det var det jeg mente, som du sikkert kan se er det også et stykke
tid siden jeg rodede med VB

Fra : Anders Z

Dato : 06-05-05 15:19

<
<"Mox" <mholck@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
[...]
Er det ikke alm. kutyme at man lige sender svaret, når man selv finder det?
Så vil vi andre stoppe tankevirksomheden
VH AZ

Fra : Mox

Dato : 06-05-05 22:33

Jow, du har ret

Jeg sendte også lige en "føler" for om der var nogen der ville se
løsningen, og det var der så

Lav din Picturebox der skal være knap ( vælg picture og Sæt
MouseDown Event til:
Private Sub Picture_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As
Single, Y As Single)
Picture = LoadPicture(App.Path & "sti til grafik\Send_knap_ned.jpg")

.....Al anden event code....( hvad skal der ske når du trykker på
knappen)

End Sub

Dette medfører at billedet skifter på knappen når man aktiverer den,
for at få "klik" effekten ( op-grafikken tilbage) laver du følgende
kode :

Private Sub Picture_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As
Single, Y As Single)
Picture = LoadPicture(App.Path & "sti til grafik\Send_knap.jpg")
End Sub

OK ?

Hyg jer
M.