8år vågner med mareridt
Fra : *trads*

Dato : 02-05-05 15:02

Hej
Vores datter vågner efterhånden HVER nat og er bange ml kl 0000-0200
Det er pisse ireterende da der er ingen af os der får en ordentlig søvn.

Og der er om lyset er tændt eller slukket - da der var hendes undskyldning
at der var mørkt.

Hvad hulen kan man gøre ??

Henrik Olesen

*-*-* Dans er for folk der ikke har råd til at stå i baren *-*-*

..

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Cat

Dato : 02-05-05 17:39

*trads* wrote:
> [...]
>
> Og der er om lyset er tændt eller slukket - da der var hendes undskyldning

Lade hende sove I jeres seng et stykke tid, indtil det går over.

Tine

Fra : Cat

Dato : 02-05-05 17:39

*trads* wrote:
> [...]
>
> Og der er om lyset er tændt eller slukket - da der var hendes undskyldning

.....finde ud af, hvad der sker i hendes liv for tiden, der tricker det.

Tine

Fra : *trads*

Dato : 02-05-05 18:47

Vi havde indbrud for 1 ½ md siden - som gik hende neget på !!
Men man tænker at det jo er "længe" siden

Henrik

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-05-05 21:03

*trads* wrote:
> Vi havde indbrud for 1 ½ md siden - som gik hende neget på !!
> Men man tænker at det jo er "længe" siden
>
> Henrik

"længe siden" er relativt....
for min kæreste er ting der skete for 1½ år siden, stadig noget der skete
"den anden dag".....

har i prøvet at snakke med hende om drømmen?
har i gennemgået huset med hende, så hun kan se hvilke
sikkerhedsforanstaltninger i har gjort jer for at undgå at det sker igen?
er hun evt med nede og låse døren/bliver bedt om at låse døren, om aftene
inden hun skal i seng?
har i lavet nogle sikkerhedsmæssige foranstaltninger? hvis ikke var det
måske en ide at sætte låse på vinduerne, om ikke andet så for at i kan vise
jeres datter at i har gjort noget!
har hun natlampe? (vågelys)
er der lys i gangen foran hendes dør? (evt også noget vågeblus)
er der mulighed for at hun får lidt sagte musik på værelset om natten? (det
vil overdøve lyde fra huset, som kan gøre hende forskrækket)??

det er lige hvad jeg kunne komme i tanken om i kunne gøre....
prøv da nogle af tingene, og hvis det ikke virker, så hav en madras på
gulvet ved siden af sengen, så hun har et sikkert sted at komme ind når hun
vågner... (altid redt op og klar til hende)...

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : *trads*

Dato : 02-05-05 21:40

Det lydder alt sammen rigtig og er ting vi lige ville prøve !!
Takker for svarerene !

Fra : Mette

Dato : 03-05-05 08:14

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Vi havde indbrud for 1 ½ md siden - som gik hende neget på !!
> Men man tænker at det jo er "længe" siden
>
> Henrik

Hos nogle børn sætter sådan en episode sig længe. Sidste sommer blev jeg væk
fra min datter i Føtex - og det tog over et halvt år at komme over - hun
blev ekstremt mor-syg, bange for at slippe min hånd uanset, hvor vi var -
jeg kunne ikke gå ned i vaskekælderen uden hende længere, og nu næsten 9
mdr. senere er der stadigvæk en angst for at blive væk, som præger hende.
Hun havde også hørt mig sige, at vi låste døren, for at der ikke skulle
komme tyve ind, når vi var på arbejde. Med det resultat at hun et år efter
stadig ikke kan falde i søvn medmindre alle tre låse er slået til...

Fra : Tommy

Dato : 03-05-05 08:45

On Mon, 2 May 2005 16:01:51 +0200, "*trads*" <trads@get2netFJERN.dk>
wrote:

> [...]
>
>Og der er om lyset er tændt eller slukket - da der var hendes undskyldning

Som en der selv har lidt ufatteligt meget af mareridt som lille kan
jeg kun komme med et råd (som vist allerede er nævnt af en anden
skribent ).

Hvis hun kan huske hvad hun drømmer om så snak om det. Også gerne lige
før hun skal i seng. For mig virkede/virker det i hvert fald at
behandle det mareridtet drejer sig om før jeg skal sove. Det er som om
det får det ud af systemet.

Mareridt lider jeg heldigvis ikke af længere, men jeg kan stadig huske
hvor uhyrligt det kan være. *Brrr*
--
Tommy
http://www.hadereklamer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 23:07

"Tommy" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

> Mareridt lider jeg heldigvis ikke af længere, men jeg kan stadig huske
> hvor uhyrligt det kan være. *Brrr*

Drømte du om Marianne Jelved? :)

Jeg undrer mig af og til over, at jeg aldrig mere har mareridt som voksen.
Jeg drømmer mange "uhyggelige" ting (skal flygte fra monstre og hvad har
vi), men i drømmene opfattes det altid udefra - som at se en spændende film.
Er vel nærmes bevidst om, at det bare er en drøm.

Er det sådan en gevinst ved at blive voksen? Eller et tab?

Fra : Tommy

Dato : 11-05-05 09:21

On Wed, 11 May 2005 00:06:53 +0200, "S Hansen" <-> wrote:

> [...]
>Er vel nærmes bevidst om, at det bare er en drøm.
>
>Er det sådan en gevinst ved at blive voksen? Eller et tab?

Ja det kan så diskuteres. Det er i hvert fald ikke helt så "spændende"
længere. Faktisk kan jeg meget sjældent huske noget som helst om mine
drømme.