vask af Stofble
Fra : P. Frosch

Dato : 02-05-05 10:49

-- stofbler er jo godt til amning og gylp
men vi kan ikke rigtig få den sure mælke lugt ud af dem.
blen lugter ikke så galt, men tøre rummet lugter, også med et åbnet
vindue.
vi koge vasker dem, og bruger eddeke som skyllemidel

er det ikke en med et godt råd
på forhånd tak

Hilsen P. Frosch
Slet stavefejl i mail adr.

Fra : Mus

Dato : 02-05-05 11:17

P. Frosch <gomez@stavefejlmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:11150275290.59287191102916@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> vindue.
> vi koge vasker dem, og bruger eddeke som skyllemidel

Og i er sikre på det ikke er den sure eddikelugt i kan lugte?

Bruger selv alm skyllemiddel(neutral elle ecover(mener det hedder sådan)) og
det lugter ikke.
Men Anna gylper også kun sjældent.

LN

Fra : David T. Metz

Dato : 02-05-05 11:19

Mus wrote:

> Bruger selv alm skyllemiddel(neutral elle ecover(mener det hedder sådan)) og
> det lugter ikke.

Det er en dårlig ide at bruge skyllemiddel på stofbleer (eller
håndklæder, viskestykker osv.), fordi de suger dårligere.

David

Fra : Mus

Dato : 02-05-05 11:40

David T. Metz <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4275fe8e$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er en dårlig ide at bruge skyllemiddel på stofbleer (eller
> håndklæder, viskestykker osv.), fordi de suger dårligere.
>
> David

Ok har nu ikke lagt mærke til nogen forskel når jeg er løbet tør for
skyllemiddel. hmm...

LN

Fra : David T. Metz

Dato : 02-05-05 11:34

Mus wrote:

> Ok har nu ikke lagt mærke til nogen forskel når jeg er løbet tør for
> skyllemiddel. hmm...

Fair nok, det er muligvis marginalt med stofbleer, fordi de er så tynde.
Men prøv selv at se om ikke det står på flasken med skyllemiddel (altså
at det ikke anbefales til fx håndklæder).

Skyllemiddel lægger sig som en tynd hinde om stoffets fibre og det er
derfor det bliver mindre vandsugende.

David

Fra : P. Frosch

Dato : 02-05-05 11:16

Nej jeg er meget overbevist om at det er mælk. for vores andet tøj
lugter ikke.

--
Hilsen P. Frosch
Slet stavefejl i mail adr.

Fra : ThomasB

Dato : 02-05-05 11:06

"P. Frosch" <gomez@stavefejlmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vindue.
> vi koge vasker dem, og bruger eddeke som skyllemidel

Vi har ingen lugt i bleer, og vi vasker således:

60-90 grader i vaskemaskinen, med alm. vaskepulver.
Ingen skyllemiddel.

Op og hænge til de er tørre.

Fra : Mette & Jacob

Dato : 02-05-05 13:04

Hej

Prøv evt at tilsætte lidt Rodalon når du vasker. Det tager lugten når jeg
vasker min mands beskidte arbejdstøj.

MVH

Mette

Fra : P. Frosch

Dato : 04-05-05 12:41

Takker Mette, efter lidt søgning på google, fant jeg frem til at
du sikkert har ret.
Så det vil jeg da prøve
mange tak for tippe
--
Hilsen P. Frosch
Slet stavefejl i mail adr

..

Fra : Cat

Dato : 04-05-05 13:18

P. Frosch wrote:
> Takker Mette, efter lidt søgning på google, fant jeg frem til at
> du sikkert har ret.
> Så det vil jeg da prøve
> mange tak for tippe

Jeg lægger min teenagedatters meget svedige bluser i rodalon en gang
imellem. Ellers kan jeg ikke vaske de der syntetiske sager rene.

Jeg tilslutter mig rådet.

Tine