våddragt i føjtex
Fra : HMH

Dato : 30-04-05 16:50

Hej gruppe

jeg er en uerfaren dykker, uden udstyr endnu, og jeg vil høre, om der er
nogen der har en mening om de 4 mm våddragter til 300,- man kan købe i føtex
for tiden.

Kan de bruges som "sommer-dragt" - evt bare til snorkling - eller er de ikke
de 300 kr værd?

Fra : Henning

Dato : 30-04-05 18:26

On Sat, 30 Apr 2005 17:50:14 +0200, "HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk>
wrote:

> [...]
>nogen der har en mening om de 4 mm våddragter til 300,- man kan købe i føtex

Der er ingen ordentlig manchet, dvs. vandet vil forsse ud og ind ved
hænder og fødder. Det bli'r man kold af! Samtidig er 4mm ikke ret
meget til danske farvande. Muligvis OK til snorkling på en varm
sommerdag, jeg har købt en lignende i Netto, som jeg vil bruge til
vandski.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : HMH

Dato : 30-04-05 22:19

Tak for svaret.

Med fare for at demonstrere hvor lidt jeg ved, vil jeg spørge, om man kunne
bruge den som "inderdragt" i en anden dragt?

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 16:34

"HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> wrote in message
> Tak for svaret.
>
> Med fare for at demonstrere hvor lidt jeg ved, vil jeg spørge, om man
> kunne
> bruge den som "inderdragt" i en anden dragt?

hvis du mener inder dragt til tør dragt, så NEJ

hvis du mener under en våddragt så også NEJ (så kan manchetter fra din
yderste dragt jo ikke slutte tæt, hvis man har en tynd dragt, under sin
våddragt, så er det typisk med korte arm og ben, men det kan du jo også lave
den om til, med en saks)

det du kan bruge den til det er stil snorkel dyk til sommer (sensommer) ,
eller måske lidt små korte hygge dyk på lavt vand, 3-4 meter

jeg har selv 2 af dem fra netto og de er da sådanne set fine, jeg dykker KUN
i tørdragt, når vi snakker "rigtig" dykning, men hvis jeg skal ud og snorkle
lidt, eller lave et dyk på 2-4 meter en varm sommer dag, så hopper jeg i min
4mm dragt.

mvh Morten

Fra : HMH

Dato : 03-05-05 08:06

Jeg siger mange tak til jer begge to.

Jeg tror sgu jeg køber sådan en bette dragt til mig selv og fruen - til
snorkling til sommer.

Fra : HKN

Dato : 03-05-05 11:57

> Jeg tror sgu jeg køber sådan en bette dragt til mig selv og fruen - til
> snorkling til sommer.

Og det er den ganske udmærket til!

-Henrik

It has removed 48 spam emails to date.