Tamagotchi
Fra : John Jachmsen

Dato : 27-04-05 15:46

Hejsa
Er der nogen der ved hvor man kan købe den lille japanske dilledims
henne? Vi bor I Århus så det må gerne være deromkring, men online-løb er
absolut også en mulighed.

/JJ

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 27-04-05 19:57

John Jachmsen <duerikke@duerikke.dk> skrev:
>Hejsa
>Er der nogen der ved hvor man kan
>købe den lille japanske dilledims
>henne? Vi bor I Århus så det må
>gerne være deromkring, men
>online-løb er
>absolut også en mulighed.
>
>/JJ

BR Legetøj

Vh. JIB

Fra : Eva

Dato : 27-04-05 21:10

> Hejsa
> Er der nogen der ved hvor man kan købe den lille japanske dilledims
> henne? Vi bor I Århus så det må gerne være deromkring, men online-løb er
> absolut også en mulighed.

Mine unger har lige købt dem i Føtex til 30 kr. Undertegnede har været
"barnepige" hele dagen

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 11:45

"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en
> Mine unger har lige købt dem i Føtex til 30 kr. Undertegnede har været
> "barnepige" hele dagen

Til 30 kr. Så er det ikke en Tamagotchi. Der findes utallige kopier, men de
kan ikke det samme. Fx. kan kun Tamagotchier tale sammen m. infrarødt lys.
De kan sågar få børn sammen.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-05-05 07:02

S Hansen wrote:
> [...]
> men de kan ikke det samme. Fx. kan kun Tamagotchier tale sammen m.
> infrarødt lys. De kan sågar få børn sammen.

passer ikke.... flere af de billiere typer kan også tale sammen og blive
venner og få børn via infrarød ;)
tamagochierne er dog sjovere, hvis du spørger mine unger... jeg har en teori
om at det er delvist mærket, og delvist grafikken på den der er en anelse
sjovere....

Tamagochi købte vi i fætter BR i december til små 100 kr stykket...

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 12:29

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en
> passer ikke.... flere af de billiere typer kan også tale sammen og blive
> venner og få børn via infrarød ;)

Det virker bare ikke med kammeraternes Tamagothchier.

Så det er ikke kun navnet. En meget stor del af fornøjelsen er jo, at de
virker sammen med vennernes.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-05-05 12:39

S Hansen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en
>
> Det virker bare ikke med kammeraternes Tamagothchier.
>
> Så det er ikke kun navnet. En meget stor del af fornøjelsen er jo, at
> de virker sammen med vennernes.

ja netop... og deraf også navnet, idet at tamagochien er den kendte, og
dermed mest solgte, og dermed igen mest almindelige i skolen og blandt
børnene*G*

det er rigtig nok at de ikke kan samarbejde på tværs af mærkerne, men det er
jo ikke ensbetydende med at de billige kan mindre end de dyre....

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 12:52

> [...]
> er
> jo ikke ensbetydende med at de billige kan mindre end de dyre....

Jo i praksis gør det - når alle de andre i klassen har Tamagotchier, kan man
ikke bruge en evt. infrarød-funktion til noget som helst

Det er situationen på min datters skole, hvor et par forældre kom til at
købe "en af de forkerte".

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-05-05 13:26

S Hansen wrote:
> [...]
> kan man ikke bruge en evt. infrarød-funktion til noget som helst
>
> Det er situationen på min datters skole, hvor et par forældre kom til

det er da vist bare flueknepperi*G*
de billige har jo de samme funktioner som tamagochien, og fungerer fint
sammen med sine "artsfæller"...

hvordan det ellers fungerer sammen med almindelige tamagochis er faktisk ret
irelevant....

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 13:45

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en

> hvordan det ellers fungerer sammen med almindelige tamagochis er faktisk
> ret
> irelevant....

Næh, i praksis er det som nævnt altafgørende.

Fra min side er det ikke flueknepperi. Men en velment advarsel til forældre
og bedsteforældre om ikke at købe andet end den ægte vare.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-05-05 14:20

S Hansen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en

> Næh, i praksis er det som nævnt altafgørende.

da kun i det tilfælde at alle vennerne har tamagochier..... hvis de andre
har de billige varianter så er det vel altafgørende at det er dem de
køber...

> Fra min side er det ikke flueknepperi. Men en velment advarsel til
> forældre og bedsteforældre om ikke at købe andet end den ægte vare.

hvorfor mener du at du bør advare dem??
mon ikke de selv kan hitte ud af at to apperarter fra forskellige
fabrikanter ikke kan tale sammen?

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 14:48

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en
> da kun i det tilfælde at alle vennerne har tamagochier..... hvis de andre

Det er også situationen de fleste steder.

> har de billige varianter så er det vel altafgørende at det er dem de
> køber...

Så skulle de alle have den samme billige variant. Og det er ikke
sandsynligt, med mindre der er tale om fælleskøb eller lignende.

Der findes Tamagotchi - og så findes der et hav af billige efterligninger,
der for størstedelens vedkommende slet ikke kan kommunikere infrarødt.

> mon ikke de selv kan hitte ud af at to apperarter fra forskellige
> fabrikanter ikke kan tale sammen?

Nej, det ved jeg af erfaring, at de ikke kan. Mange betragter nemlig
"Tamagotchi" som en generel produktbeskrivelse. For eksempel spurgte jeg i
ToysRus efter Tamagotchi'er og blev vist hen til nogle kopi-produkter.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-05-05 15:37

S Hansen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en
>
> Det er også situationen de fleste steder.

er det?? hvor ved du det fra?

> Så skulle de alle have den samme billige variant. Og det er ikke
> sandsynligt, med mindre der er tale om fælleskøb eller lignende.

hvorfor?
det kunne da også være en klasse der starter med en elev der køber en billig
tamagochi for sine egne penge, og så finder vennerne ud af det og så videre
og så videre....

> Der findes Tamagotchi - og så findes der et hav af billige
> efterligninger,

mærkedyr ;)

> Nej, det ved jeg af erfaring, at de ikke kan.

det eneste det kræver er da en logisk sans... jeg har ikke engang gidet
teste det, fordi det da siger sig selv....

> Mange betragter nemlig
> "Tamagotchi" som en generel produktbeskrivelse. For eksempel spurgte
> jeg i ToysRus efter Tamagotchi'er og blev vist hen til nogle
> kopi-produkter.

bare dordi du har været udsat for en uvidende medarbejder i en forretning,
så mener du at kune konkludere hvordan resten af befolkningen tænker??
interessant!

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 16:23

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en
> er det?? hvor ved du det fra?

Det har jeg læst i en artikel om Tamagotchiens genkomst. Husker ikke mediet,
men det var for max to uger siden i en net-avis. Desuden har jeg samme
erfaring fra mine egne børns skole og fritidshjem.

> mærkedyr ;)
Så du har stadig ikke forstået, at Tamagotchi er et varemærke.
Efterligningerne (Tamatotchi kom først - for over 15 år siden) er ikke
Tamagotchier. Lige så lidt som Brio er Lego.

> Se vores sunde, smukke og charmerende persere på
> http://www.dkshadowfax.dk

Er du meget tungnem, meget stædig - eller griber du bare enhver chance for
at reklamere for dine katte?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-05-05 18:35

S Hansen wrote:
> [...]
> mediet, men det var for max to uger siden i en net-avis. Desuden har
> jeg samme erfaring fra mine egne børns skole og fritidshjem.

sjovt, er det ikke længere min erfaring.... en periode var det, jo, men
efterhånden som de billige vinder indpas, så falder de dyre fra...
hvordan kan du være sikker på at skribenten i den artikel ikke har brugt
ordet tamagotchi som den generaliserende vending du selv fandt i toys 'r us?
og det derfor ikke er selve tamagochien der er ment, men alle de maskinerier
med elektroniske kæledyr??

> Så du har stadig ikke forstået, at Tamagotchi er et varemærke.
> Efterligningerne (Tamatotchi kom først - for over 15 år siden) er ikke
> Tamagotchier. Lige så lidt som Brio er Lego.

jo det har jeg jo netop, deraf min kommentar... eller ignorerede du
simpelthen den søde lille smiley der blinkede skælmsk til dig?

> Er du meget tungnem, meget stædig - eller griber du bare enhver
> chance for at reklamere for dine katte?

kend reglerne inden du begynder at bitche over signaturer....

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 19:16

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en
> sjovt, er det ikke længere min erfaring.... en periode var det, jo, men
Hold da op, så er du jo sådan en, der er på forkant. Sejt.

> efterhånden som de billige vinder indpas, så falder de dyre fra...
De billige vinder ikke indpas.

> hvordan kan du være sikker på at skribenten i den artikel ikke har brugt
> ordet tamagotchi som den generaliserende vending du selv fandt i toys 'r
> us?
Blandt andet fordi han kunne finde ud af at skrive ordet med stort T.

> kend reglerne inden du begynder at bitche over signaturer....
Det er ikke din signatur (jeg har ikke klikket på linket), jeg hentyder til,
men dine stædige (og stadig mere søgte) svar.

> Knus, Sabina

Næh, tak.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-05-05 19:30

S Hansen wrote:
> De billige vinder ikke indpas.

måske ikke der hvor du bor, men eftersom du næppe kan dække hele landet, så
kan du jo reelt ike vide hvad der foregår i klasseværelser landet over..

> Blandt andet fordi han kunne finde ud af at skrive ordet med stort T.

wow... det kræver virkelig også at man er videnskabsmand for at huske at
bruge stort T...

> Det er ikke din signatur (jeg har ikke klikket på linket), jeg
> hentyder til, men dine stædige (og stadig mere søgte) svar.

jamen, it takes one to know one...
du VIL jo bare have det sidste ord, så det får du hermed....

> Næh, tak.

igen bør du måske lige læse reglerne omkring signaturer.....

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 19:38

> [...]
> så
> kan du jo reelt ike vide hvad der foregår i klasseværelser landet over..

Men det kan du?

> wow... det kræver virkelig også at man er videnskabsmand for at huske at
> bruge stort T...
Jeg må le. Læs lige dit eget indlæg igen - og prøv at fokuser på
begyndelsbogstaverne.

> jamen, it takes one to know one...
> du VIL jo bare have det sidste ord, så det får du hermed....

Vi får se, vi får se.

Fra : John Jachmsen

Dato : 09-05-05 22:46

S Hansen wrote:
> [...]
>

> Men det kan du?

> Jeg må le. Læs lige dit eget indlæg igen - og prøv at fokuser på

Drop det S.Hansen. Knusekvinden er rablende, hvad også alle hendes
"svar" indikerer. (bare det at reklamere for katte siger en del om
personligheden) Sabina og Bo Warming er et fedt.

Vi har købt en Tamagotchi som kommunikere IR med alle dens artfæller i
skolen. Jeg vil på det alvorligste også advare mod kopiprodukter som
børnene ikke kan bruge til noget som helst. En Tamagotchi koster ca 150
og kan kun parre sig med en 150 kroners Tamagotchi, ikke med en 30
kroners piratkopi, hav det for øje når du flotter dig overfor ungerne.

/JJ