Ukendt Aulonocare
Fra : Aardvark

Dato : 26-05-01 20:30

Hejsa alle.

Jeg har for nyelig indkøbt ungfisk af denne spændende fisk.
Jeg fik navnet at vide, men glemte det naturligvis.

Jeg har uploaded et billede til dk.binaer.

Så hvis nogle kunne give mig navnet, ville jeg blive...glad ;-D

Mvh.
Brian

Fra : Carsten Gall

Dato : 26-05-01 22:17

Aardvark <aardvark@aardvark.dk> skrev i en
> [...]
>
> Jeg har uploaded et billede til dk.binaer.
>
> Så hvis nogle kunne give mig navnet, ville jeg blive...glad ;-D

Hvis du har købt den som en Aulonocare, så er der nogen der har taget dig
i bagdelen!!
Den viste fisk er sandsynligvis en Otopharynx lithobates.
Der findes flere arter af Otopharynx der kan ligner hinanden når de ikke
er udfarvet,
men lithobates er en meget almindelig fisk i øjeblikket.
At den er almindelig forhindrer ikke at det også er en meget flot fisk.

Hvor meget måtte du betale for dem??

Carsten

Fra : Lasse Christiansen

Dato : 26-05-01 22:24

Hejsa

Jeg mener også at det er en lithobates...Jeg har selv ungfisk af denne og
den ligner den på en prik (tre prikker Den bliver blå med en gul blis.
http://www.lassechristiansen.subnet.dk/lithobates.htm

Lasse
http://dive.to/malawicichlids

Fra : Aardvark

Dato : 26-05-01 22:35

Drenge...jeg takker...helt perfekt ! Og helt rigtigt !

Jaja...ingen af den nævnte race..men er ligeglad...fisk er ret ok

Den var 'på tilbud'...kunne ikke stå for 'fristelsen' da jeg så hvordan den
så ud som voksen (blå med gul blis)...jeg gav 100 kr for 4.

/Brian

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-05-01 00:59

> [...]
den
> så ud som voksen (blå med gul blis)...jeg gav 100 kr for 4.

Nu skal vi lige holde tungen lige i munden!
Der er nemlig to typer af O. lithobates, med og uden blis.
Den med blis kommer fra det sted som hedder Zimbabwe Rock.

Carsten

Fra : Aardvark

Dato : 27-05-01 09:54

Det skulle efter sigende være den MED blis...(noget kan jeg da huske..)

/Brian