Anna og ???
Fra : Mus

Dato : 17-04-05 15:57

Lille Anna lyder nogle gange som om hun er ved at blive kvalt. Som om tungen
glider ned i halsen på hende - hun gaber op og lyder som hun er ved at blive
kvalt. Har oplevet det 3 gange nu. Hver gang når hun har ligget ned. Har så
rejst hende op, hvorved det er stoppet. Er det normalt??? Kan jo slet ikke
lide at lade hende ude af syne nu.

LN

Fra : Dorthe

Dato : 17-04-05 17:30

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så
> rejst hende op, hvorved det er stoppet. Er det normalt??? Kan jo slet ikke

Det er sikkert løst brusk i halsen, som gør det og det er meget normalt for
små børn.
Min den ældste havde det samme, men han voksede fra det - nøjagtig som lægen
sagde til mig.
Men ja, man bliver forskrækket, for det lyder grimt.

/Dorthe

Fra : Mus

Dato : 17-04-05 18:10

> [...]
lægen
> sagde til mig.
> Men ja, man bliver forskrækket, for det lyder grimt.

Hvad gjorde du når det skete?
Går det bare i sig selv når man ikke løfter dem op eller hvad gør de små
størrelser selv?
Man kan jo ikke vogte over dem i 24 timer.
Kan du huske hvor gammel han var da det stoppede?

LN

Fra : Dorthe

Dato : 18-04-05 08:10

> [...]
> størrelser selv?
> Man kan jo ikke vogte over dem i 24 timer.
> Kan du huske hvor gammel han var da det stoppede?

Jeg gjorde såmænd ikke noget - andet end at jeg holdt øje med ham, indtil
han begyndte at trække vejret normalt igen efter 5-7 sekunder.
Jeg husker ikke nøjagtig hvor gammel han var, da det stoppede, men jeg tror
han var omkring 3 måneder gammel.
Hvis du er meget utryg, så kan du fx. købe en apnø-alarm, som bipper, hvis
barnet holder op med at trække vejret.
Og ellers kan du jo kontakte lægen og høre, om ikke det er løst brusk. Det
er jo ganske ufarligt, men fortår din nervøsitet.

/Dorthe