vandig afførring
Fra : Mus

Dato : 12-04-05 19:18

Hej

Min lille minibaby - Anna, har flere gange om dagen meget vandig afførring.
Er dette normalt for brystbørn? Hun er 3 uger. Og det er ikke små mængder
kan jeg godt afsløre. Utrolig hvad der kan være i sådan en lille to kilos
størrelse. Bleen sejler regulært. Andre gange er der kun tis i bleen - så
det er ikke ved hvert bleskift. Nok ved 2-3 ud af 6-8 bleskift.

LN

Fra : Cat

Dato : 12-04-05 21:28

Mus wrote:
> [...]
> størrelse. Bleen sejler regulært. Andre gange er der kun tis i bleen - så
> det er ikke ved hvert bleskift. Nok ved 2-3 ud af 6-8 bleskift.

Det lyder som et helt normalt barn, hvis hun ikke er dehydreret (let
sunken fontanelle - uelastisk hud)

Baby-lort er i den alder ret flydende, karrygul, yoghurtlugtende, med
gule/hvide 'gryn' i.

Hos brystbørn ser man variationer fra flere lortebleer om dagen til 10
dage imellem - begge dele uden at der behøver at være noget galt.

Hvis du er usikker, så tag hende med til lægen (er der ikke også noget
om en femugersundersøgelse alligevel) - gem evt en ble, hvis du kan
holde det ud.

Tine

Fra : Mette

Dato : 12-04-05 21:39

"Cat" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

> Baby-lort er i den alder ret flydende, karrygul, yoghurtlugtende, med
> gule/hvide 'gryn' i.

Ja, det lyder meget rigtigt. Jeg synes jeg kan genkende den meget malende
beskrivelse
Og ja, det er helt normalt. Det er først, når de begynder at indtage mere
fast føde, at lorten også bliver fast.

Fra : Mus

Dato : 12-04-05 22:20

Cat <ta@uu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gbW6e.111731$Vf.4177417@news000.worldonline.dk...

> Det lyder som et helt normalt barn, hvis hun ikke er dehydreret (let
> sunken fontanelle - uelastisk hud)

Hmm jeg tror nu huden er ok. Mht Fontanelle er den ikke synligt indsunket.
Men stryger man hånden hen over kan jeg da mærke den går lidt indad - men
har aldrig rigtig bemærket, hvordan det føles hos andre spædbørn.

> Baby-lort er i den alder ret flydende, karrygul, yoghurtlugtende, med
> gule/hvide 'gryn' i.

Ja passer godt nok, men her er der også decideret væske blandet i hos Anna.
Lige så tyndt som urin og ligner urin - men ja også grynet grynet
afførring - der er begge dele. Nogen gange så kan hun næsten skyde bæ ud he
he - er ikke blevet ramt endnu. Mærkeligt nok har hun ikke rød numse med alt
det bæ.
Får sundhedsplejerske på besøg fredag og vil spørge hende - men blev lige
urolig for lille Anna, så hvis det var helt unormalt ville jeg ikke vente
til fredag.

LN

Fra : ThomasB

Dato : 13-04-05 09:30

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> størrelse. Bleen sejler regulært. Andre gange er der kun tis i bleen - så
> det er ikke ved hvert bleskift. Nok ved 2-3 ud af 6-8 bleskift.

Sådan noget modermælks-baby-afføring er ret tyndt. Men det kan også snyde
hvis hun både har tisset og haft afføring, for så ser der tyndere ud end det
er.

Glæd dig til om et par måneder, så bliver den dejligt grødet, sådan ca.
fiskesennep blandet med bananmos

Fra : Mus

Dato : 13-04-05 13:44

ThomasB <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:425cd873$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> hvis hun både har tisset og haft afføring, for så ser der tyndere ud end

Ja det må det kunne - men lille Anna har også for vane at der skal besørges
når bleen er af he he.

> Glæd dig til om et par måneder, så bliver den dejligt grødet, sådan ca.
> fiskesennep blandet med bananmos

Malende beskivelse

LN

Fra : ThomasB

Dato : 13-04-05 17:31

> det
>
> Ja det må det kunne - men lille Anna har også for vane at der skal
> besørges
> når bleen er af he he.

Samme gør min :)

> Malende beskivelse

Ja, og det er den bedste beskrivelse jeg har lavet indtil videre :)

Sørg i øvrigt for at få vasket tøjet med det samme, hvis der er kommet
afføring på - svært at få af.

Fra : Mus

Dato : 15-04-05 13:02

Mus <Bastian@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:425c0d34$0$23062$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> størrelse. Bleen sejler regulært. Andre gange er der kun tis i bleen - så
> det er ikke ved hvert bleskift. Nok ved 2-3 ud af 6-8 bleskift.

Nu ved jeg hvorfor lille Anna skider så meget - det er fordi hun spiser så
meget
350 g har hun taget på på en uge - vildt - dvs 50 g pr dag, hvilket er det
dobbelte af hvad hun helst skal tage på pr dag. Nu er hun oppe på 2380 g.
Det er bare super dejligt.

LN

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 15-04-05 14:15

Hej

Tillykke med den lille.
Mht. afføringen, det er helt normalt, vores den sidste på 3 mdr, snart 4,
"fyldte" også bleen mange gange istarten, han er også 100 % brystbarn, såå,
not to worry

Pernille