Niels Henriksen skrev den 12-04-2005 23:17:
> "Carsten Riis" <.@.> wrote in message
> news:b6P6e.111621$Vf.4177155@news000.worldonline.dk...
>
>>Det gør man dog ud fra forudsætning af, at det er to professionelle parter
>>der mødes. Derfor skal man heller ikke have samme sikring som forbrugere,
>>når det aftales anderledes.
>
> Men derfor skal kvaliteten af varene da stadig være iorden.
>
kvaliteten? Hmmm, det er sgu en sjov størrelse.
>
>>
>>Ja, Velkommen til livet som erhvervsdrivende, hvor det er professionelle
>>der handler.
>>
>>Du må forhandle dig frem til de rettigheder som forbrugere har.
>>Hele købeloven fx er deklaratorisk (juridisk for: fravigelig) i
>>handelskøb. Sålænge det er aftalt ved indgåelse af købsaftale. fx kan
>>sælger bare henvise til ens handelsbetingelser, så er det op til køber at
>>gennemlæse handelsbetingelserne.
>
> Men derfor skal kvaliteten af varene da stadig være iorden.
>
> Med det du siger, så man kan bare slå sig ned og kun sælge til erhverv og
> sælge dårlige varer, da man bare kan skrive at der ikke er nogen returret.
>
I princippet ja.
Men man burde nok formulere det lidt anderledes, hvis man gerne vil
forblive leverandør til erhvervslivet.
Derudover returretten har intet reklamation at gøre.
> Men spørgsmålet er hvad han har købt og hvad det er han er utilfreds med.
> (er nysgerrig)
Tja, det tyder så vidt jeg kan læse ud fra indlægget ikke på, at varen
lider af en mangel i købelovens forstand.
--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det