Barsels- og fødselsdagsgave
Fra : Heidi

Dato : 11-04-05 18:25

Hej gruppe

Vores gode venner har fået deres første barn idag, og vi regner med at
besøge dem på sygehuset i morgen (efter ok fra faderen).
Vi vil selvfølgelig gerne have en ting med til bebsen (en pige), men
også en ting til faderen, som har fødselsdag på onsdag.

Har i nogle gode forslag til hvad vi kan købe, når vi ikke har ret meget
tid til at handle i morgen, og når det gerne skal kunne klares i enten
et varehus, helst Dreisler eller A-Z, eller i Babysam, på vej hjem fra
arbejde?

Vi kan selvfølgelig "bare" købe tøj til pigen, men hvad siger i mødre
derude? Hvad satte i mest pris på at få til den nyfødte, hvis i havde
masser af tøj forvejen? Det må gerne være lidt utraditionelt - så meget
det nu kan blive med de handlemuligheder vi har tid til.

Og hvad med faderen? Kunne det feks. være en ide med en flaske sprut,
som han kan falde i søvn på, når han bliver for træt , eller hvad har
i af forslag?
Prisrammen ligger ca. på max. et par hundrede til hver.

Tak på forhånd for inputs.

--
Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 19:19

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi vil selvfølgelig gerne have en ting med til bebsen (en pige), men
> også en ting til faderen, som har fødselsdag på onsdag.

Vi har haft ( og har ) babyboom i omgangskredsen og i familien lige for
tiden.

Jeg har købt en Barnets Bog i barselsgave som forældrene er blevet meget
glad for. Jeg har valgt en bog fra Bog og Ide, som vist nok er med tegninger
af Ib Spang Olesen og dermed kan bruges til både dreng og pige. Der er dog
flere forskellige, og rigtig pæne Barnets bøger i boghandlen og da i ved, at
barnet er en pige kan i jo vælge efter det.
Lidt ekstra nyt tøj til den lille, plejer også at falde i god jord.

Til faderen hmm... det ved jeg ikke rigtigt. Et eller andet teknik, musik,
et smykke eller hvad han nu interesserer sig for.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Gitte

Dato : 11-04-05 19:21

Hejsa

> [...]
>Vi vil selvfølgelig gerne have en ting med til bebsen (en pige), men
>også en ting til faderen, som har fødselsdag på onsdag.

Tillykke til dem begge

> [...]
>masser af tøj forvejen? Det må gerne være lidt utraditionelt - så meget
>det nu kan blive med de handlemuligheder vi har tid til.

Mht. tøj synes jeg det er ok. Men måske en ide at købe noget i lidt en
lidt større størrelse (74 fx.), så har forældrene noget til senere,
når baby er vokset lidt. Ellers kunne det være en ide med lidt legetøj
til den lille (som der selvfølgelig også går lidt tid inden hun kan
bruge), fx. fra Lamaze. Det har de i hvert fald i Babysam...

> [...]
>i af forslag?
>Prisrammen ligger ca. på max. et par hundrede til hver.

Tja, mange jeg kender ville da sætte pris på en flaske, men det kommer
jo meget an på hvem det er. Ellers en god film, vhs eller dvd. Så har
faderen noget at tage sig til (og måske også falde i søvn til *GG*)
mens mor og barn er på barselsgangen...

MVH
Gitte

Fra : Carina

Dato : 11-04-05 19:26

"Heidi":

> [...]
> tid til at handle i morgen, og når det gerne skal kunne klares i enten et
> varehus, helst Dreisler eller A-Z, eller i Babysam, på vej hjem fra

Noget kvalitetslegetøj!
Barnets bog
De små synger (bog + cd)
Piet Hein fødselsdagsflag
Tøj i lidt større størrelser

> Og hvad med faderen? Kunne det feks. være en ide med en flaske sprut, som
> han kan falde i søvn på, når han bliver for træt , eller hvad har i af
> forslag?

Jeg har termin om 5 dage og ville finde det noget malplaceret om nogen
dukkede op med en flaske sprut til min kæreste.
Måske en bog om at være far? En bog om babymassage? Måske en bog om
lege..Jeg ved der findes en om lege og aktiviteter fra 0 år og opad.

Det kunne også været et gavekort på biobilletter og barnepasning (nok først
om noget tid) Eller et gavekort på at I kommer og laver en lækker middag hos
dem, når de kan overskue det.

Sådan noget ville jeg synes var dejligt at få.

VH
Carina

Fra : Søren G.

Dato : 13-05-05 15:05

"Carina" <carwina@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har termin om 5 dage og ville finde det noget malplaceret om nogen
> dukkede op med en flaske sprut til min kæreste.

Nå. Men det er jo heller ikke en gave til moren, men til faren.

> Måske en bog om at være far? En bog om babymassage? Måske en bog om
> lege..Jeg ved der findes en om lege og aktiviteter fra 0 år og opad.

En flaske lyder stadigvæk som en god idé.
Jeg gik da hjem og hev en øl ud af køleskabet sammen med min svigerinde, da
min kæreste havde født og overnattede på fødegangen første nat. Det var den
bedste øl jeg kan huske at have fået i mange mange år.

> [...]
først
> om noget tid) Eller et gavekort på at I kommer og laver en lækker middag

Også en god idé

> Sådan noget ville jeg synes var dejligt at få.

De sidste ideer kan jeg kun tilslutte mig.

--
Søren

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 11-04-05 19:29

> [...]
> Vi vil selvfølgelig gerne have en ting med til bebsen (en pige), men også
> en ting til faderen, som har fødselsdag på onsdag.

Jeg har haft succes med noget lækker gourmetkaffe (moderen vil nok sætte
mere pris på, at han kan holde sig vågen end at han er småberuset *G*),
eller en god kogebog.

> Vi kan selvfølgelig "bare" købe tøj til pigen, men hvad siger i mødre
> derude? Hvad satte i mest pris på at få...

Se, nu tillod jeg mig frækt at snippe "til den nyfødte"! For jeg har sat
meget pris på at få noget til mig selv . Lidt forkælelse er nu godt, når
man har gennemgået en fødsel. Bare lidt som en lækker shower gel eller body
lotion, så man kan føle sig lidt menneskelig igen og fejre, at man atter er
alene i sin krop.

MVH Mette

Fra : Saxtorph

Dato : 11-04-05 21:51

Tillykke med vennerne

Til far: et par ørepropper
Til mor: lækker creme evt. masageolie til mor og barn.

Til begge: tilbud om at passe barnet et par timer eller
tage opvasken så de nye forældre kan slappe lidt af

Afslappende baby musik og en simpel uro den lille kan kikke på når hun
bliver lidt ældre (kan evt være hjemmelavet).

Held og lykke

Carina S.

Fra : Heidi

Dato : 12-04-05 05:57

Mange tak for forslagene indtil videre - jeg har skrevet nogle af dem
ned, og så håber jeg at kunne finde noget på min shoppetur i
eftermiddag.

Jeg når godt nok ikke at læse flere forslag inden jeg skal have købt
noget, men hvis i har flere ideer, så kom endelig med dem, så har jeg
noget til næste gang der er familieforøgelse hos nogen!

--
Heidi

Fra : SHM

Dato : 13-04-05 18:19

Hejsa

Jeg(mor) fik en flaske rødvin af et hold venner, det var faktisk en rigtig
betænksom gave, for man kan godt få brug for et "afslappende-middel".
Mine børn har fået en del tøj, - dejlig! , - men jeg blev også meget glad
for en stor pakke med stofbleer.
Halfdans ABC, har også gjort lykke.

SHM

Fra : Heidi

Dato : 13-04-05 20:42

Heidi wrote:

Hvis nogen skulle være interesseret, kan jeg da lige fortælle hvad jeg
endte med at købe:

Til moderen en parfume (Elizabeth Ardens Green Tea - desværre glemte
fjolset der pakkede den ind i A-Z at lægge duftprøven ved (et stykke
papir hun sprajede på), selvom jeg specifikt spurgte om den lå inde i
pakken).
Til faderen en god cigar og tre flasker rødvin
Til bebsen et billede af det bordflag jeg gerne ville have købt, men som
de ikke havde hjemme i butikken, sammen med en forklaring om at vi vil
få det indgraveret med hendes navn, hvis de havde lyst til det.
Og et "gavekort" med et billede af hende i baggrunden, hvor vi lover dem
en babysitning engang når hun bliver gammel nok til at blive passet.
Gældende fra dags dato og til hun er gammel nok til at passe sig selv

Det virkede da som om det blev modtaget ok, selvom vi ikke rigtig fik et
svar på om det havde interesse med flaget, men jeg tror bare vi gør
det - forhåbentlig kan de så få glæde af det når den tid kommer...

--
Heidi