file upload og skrivning i databaser
Fra : René Kømler

Dato : 09-04-05 10:22

Hej,

Jeg har hentet et lille stykke asp-kode her på nettet der kan
uploade filer uden at installerer komponenter på serveren - Det
spiller. Det fungerer vha en include fil.

Jeg kan godt finde ud af at skrive i en access db via asp.

Men når jeg prøver at kombinerer går det galt.

Jeg vil gerne sætte filnavn.extension ind i et felt i databasen.
Jeg har forsøgt at sætte scriptet for at indlæse i db'en ind i
include filen med får fejlen Variablen Conn ikke defineret, selv
om jeg har en Set Conn

Desværre sider koden lokalt så jeg kan ikke linke til den, men en
pdf-udgve findes på http://koemler.dk/download

Bedste hilsner
René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-04-05 14:58

René Kømler skrev:

> Jeg har hentet et lille stykke asp-kode her på nettet der kan
> uploade filer uden at installerer komponenter på serveren

Har du et link til den metode? Har du tjekket i
hjælpen/kommentarerne (såfremt der er nogen) hvordan oploadmetoden
fungerer sammen med normalt formindhold?

> [...]
> Jeg har forsøgt at sætte scriptet for at indlæse i db'en ind i
> include filen med får fejlen Variablen Conn ikke defineret, selv

Jeg kender ikke metoden til at uploade filer uden komponent, men
generelt gælder det at man ikke kan tilgå almindelige formelementer
(fx tekst-input) på normal vis fra en form der også har fil-upload.

I diverse upload-komponenter løser man det typisk ved at have to
samlinger - en objUpload.Files og en objUpload.Form - hvorfra man
så kan hente hhv. filer og andre felter.

> Desværre sider koden lokalt så jeg kan ikke linke til den, men en
> pdf-udgve findes på http://koemler.dk/download

Hvis du kan lægge en pdf-udgave op, kan du vel også lægge en tekst-
udgave op? Det vil være noget lettere at gå til.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : René Kømler

Dato : 09-04-05 20:58

Hej Igen,

tak for hurtig respons. Link til kodestump:
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=2
93

Jeg har måttet rette en smule i ovenstående primært var det en del
variable der ikke var erklæret.

Hvorledes deler du det op? Kalder man to forskellige asp-scripts -
har ikke den store erfaring med objekter i asp.

Og jo naturligvis kunne jeg lægge filen op - min dumhed - kan bare
ikke afvikle det på den server idet den kører Lotus Domino.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 09-04-05 23:37

"René Kømler" <rek@brs.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorledes deler du det op? Kalder man to forskellige asp-scripts -
> har ikke den store erfaring med objekter i asp.

Du kan evt putte navnet i en session og så lade brugeren blive redirectet
til en side der henter navnet i den session og gemmer det i databasen?

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : René Kømler

Dato : 10-04-05 18:33

Fra : René Kømler

Dato : 10-04-05 18:36

> Du kan evt putte navnet i en session og så lade brugeren blive redirectet
> til en side der henter navnet i den session og gemmer det i databasen?

OK har læst session tutorialen på dette site. Kan jeg direkte før jeg sender
formen til upload scriptet sætte session("titel")=titel (der er navnet på et
tekstfelt) i formen?