Liveaboard i DK ?
Fra : TH

Dato : 09-04-05 08:10

Er der flere liveaboards end havgus i dk ?
mangler noget intensiv dykning i min sommer ferie !

Venligst TH

Fra : Johnny Christensen

Dato : 09-04-05 08:52

Tror ikke helt at de hænger på træerne for tiden. Søfartsstyrelsen har et
regelsæt af en yderst potent karakter. Det vil sige at med den udlægning at
de anvender nu er det stort set ulovligt at bare tænke på vand i liveaboards
sammenhæng.
Havgus er SVJV det eneste skib der har været igennem den store syns og
registrerings process for sejlads med betalende dykkere.

Selv formen hvor en dykkerklub tilbyder en bådtur, hvor deltagerne deles
ligeligt om udgifterne er ulovlig, med mindre at alle udgifterne til båden
dækkes af dykkerklubbens samtlige medlemmer. Uanset om de er med eller
ej.Uanset om de er til stranddyk eller vragdyk. Ellers bliver det betegnet
som kommerciel sejlads.

Verden er hård og uretfærdig når embedsmændene regerer.
(men i Sverige http://www.ovdk.se/ er lovgivningen anderledes)

JZC
(Skrankepavens fortolkning af "Rules & Regulations" We rule, and we will
regulate you...)

Fra : TH

Dato : 09-04-05 08:58

Ja de skal nok få det ødelagt for os.
Men jeg mangler stadigvæk en uges dykning i DK til sommer,så hvis der er
nogen der planlægger noget og der er plads vil jeg gerne høre om det

Venligst TH

Fra : Allan Hansen

Dato : 09-04-05 10:22

"TH" <dsl126360@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Ja de skal nok få det ødelagt for os.
> Men jeg mangler stadigvæk en uges dykning i DK til sommer,så hvis der er
> nogen der planlægger noget og der er plads vil jeg gerne høre om det

DSF/miljøudvalget afholder en uges togt rundt om Anholt i august. 3300 Kr
alt incl ( også biolog ). Derudover har en række klubber, specielt dem der
har en kutter togter af kortere eller længere varighed. Specielt Ægir kan
jeg huske har annonceret ledige pladser før i tiden.

Allan Hansen

Fra : Morten Laursen

Dato : 09-04-05 19:49

Hej

Ang MS. Ægir
Hun er ved at få den stor tur i denne tid.. så hun kan blive klar til
sommer
igen

se evt. på www.aegiresbjerg.dk der skal nok komme mere info omkring tur
osv.